Supermarkt in Duitsland

Ik ga op vakantie in Duitsland en aangezien ze volgens mij heel veel dingen in Duitsland hebben in de supermarkt die erg lekker zijn die ze niet in Nederland hebben wil ik daar graag veel lekker eten shoppen!
Hebben jullie nog suggesties?

van die potjes choco en vanille vla, en verder zou ik naar de dm gaan

Ik weet niet of je er van houdt, maar ze hebben ontzettend veel lekkere soorten muesli en cornflakes (en cruesli, maar daar ben ik zelf niet zo’n fan van)
Verder verkopen ze alle soorten rittersport chocolade en echt álles van Milka. Serieus: als je een grote supermarkt tegenkomt (bijvoorbeeld de Toom-markt) dan beland je echt in een chocoladehemel.
Ook hebben ze vaak heel veel verschillende soorten smeerkaas. Ik zelf ben groot fan van alle philadelphia smaken die ze wél in Duitsland maar níet in Nederland verkopen. Er zijn sowieso veel kazen te krijgen; bergkaas is bijvoorbeeld erg lekker.

Uhm… even denken. Oja: natuurlijk kun je er héél veel lekker gebak krijgen. Maar anders dan bij ons verkopen ze het in Duitsland vaak ook voorverpakt (dus niet zo vers van de bakker). Je moet dan denken aan veel verschillende soorten cake in een plastic verpakking, mini gebakjes, heel veel verschillende soorten ingevroren gebak etc. Zeker de moeite waard!

En omdat ze in Duitsland nogal van het biologische zijn: er is vaak heel veel lekker, gezond, biologisch gedroogd fruit te krijgen! Echt, waar ze hier bij de ah een klein rekje met wat rozijnen hebben, verkopen ze daar gewoon álles. Van de standaard rozijntjes, tot gedroogde opgerolde mangoplakjes.

Voor bovenstaande dingen moet je denk ik wel in grotere supermarkten komen. De kleine verkopen het uiteraard niet of in veel mindere mate (met andere woorden: dan moet je net de goede treffen). Daarnaast is er natuurlijk nog veel meer te vinden, maar ik kan hier niet alles noemen. Al wil ik je nog even erop attenderen dat het brood in Duitsland echt zálig is! Koop het ongesneden en snijd zelf van die heerlijk dikke plakken. Jumm <3

Veel plezier in Duitsland!

Nouja niet echt maar je moet wel echt bij de dm eens kijken haha :flushed:
Maar ze hebben in Duitsland wel hele lekkere chocola en milkshakes/smoothies!

Je hebt heel wat discount supermarkten in Duitsland, naast de bekende Lidl en Aldi. Toen we met school naar Duisberg gingen, maakte we altijd even een uitstapje naar de Netto.

Zoals Faron Girl al zegt: chocola! OVERAL Kinder en Rittersport, ook bij de Lidl!

Ik herinner me nog wel dat ze daar veel soorten kauwgom hadden , en dan was er ook eentje met cola smaak , bah ;s

Oeeh, je hebt daar van cornflakesachtige dingen ook een variatie met Lion.
Die
Is
Geweldig <3

Inderdaad chocolaaa!
En ik weet niet of je er van houdt maar ze verkopen vaak ook ijskoffiepoeder om ijskoffie te maken :grinning:

Hartstikke bedankt!

Ik zeg Thee! Zoveel keus daar.
En gedroogd fruit (die ze hier niet hebben) zijn helaas wel heel duur