Superfoods!

Ik wil heel graag superfoods gaan kopen voor door m’n smoothies en yoghurt, maar superfoods zijn ontzettend duur. Daarom ben ik benieuwd welke jullie het fijnst vinden en waar de superfoods het goedkoopst zijn. Andere ervaringen oid mogen ook hier!

Action:
Lijnzaad €1 voor 125g, dus 0,8ct per 1g
Chiazaad €2 voor 100g, dus 2ct per 1g
Goji bessen €2,50 voor 150g, dus 1,67ct per 1g
Hennepzaad €2 voor 90g, dus 2,2ct per 1g
Moerbeibes €1,80 voor 80g, dus 2,25ct per 1g

De Tuinen:
Lijnzaad €1,42 voor 360g dus 0,4ct per 1g
Chiazaad €10,49 voor 500g dus 2,1ct per 1g
Goji bes €5,19 voor 150g dus 3,5ct per 1g
Hennep €5,99 voor 150g dus 3,5ct per 1g
€2,99 voor 250g dus 1,2ct per 1g

Ik hoorde dat je moerbeien het goedkoopst kunt halen bij een Turkse supermarkt, weet echter de prijs niet. Verder heb ik zelf de chiazaad van de Action, omdat ik het hier nergens anders kan halen en de lijnzaad van Zonnatura van de supermarkt.

Een kleine tip, ik zou superfoods niet kopen bij de Action/Kruidvat, velen zijn niet biologisch en er is altijd een reden waarom deze superfoods goedkoper zijn. Ik weet trouwens niet of er dichtbij jou een EkoPlaza zit maar deze heeft net als de Tuinen vaak aanbiedingen! Goed inslaan wanneer je mooie acties hebt, dat bespaart al gauw!

Ik zou geen ‘superfoods’ kopen als je voor goedkoop wilt gaan, want dan kun je gewoon het beste bij normale producten blijven. Hoe goedkoper, hoe slechter het geproduceerd wordt en hoe meer bespoten de producten zijn.

Boerenkool is een hele goedkope superfood :slightly_smiling_face:
Je kan er chips van maken.

Carobepoeder is bijvoorbeeld ook heel gezond, de smaak zit een beetje tussen cacao en fruit in, en je kan het in bijvoorbeeld smoothies gebruiken.

Superfood hoeft echt niet exotisch en duur te zijn.

Ik vind chiazaadjes heel lekker in de yoghurt met aardbeien erbij in.