Superfoods e.d.

Hi! Zijn er meiden die superfoods gebruiken zoals chiazaad, kokosolie, spirulina etc?

Ik ben zelf heel erg geïnteresseerd in zulke dingen. Dus ik vroeg me af of er meerde meiden zijn die deze dingen uitproberen?

Vaak gooi ik veel van de superfoods door mijn smoothies.

Ik heb op mijn blog ook recepten en informatie staan. Hopelijk vind ik daar of hier lotgenoten en kunnen we onze inspiratie delen! :slight_smile:

Zelf maak ik veel gebruik van kokosolie, cacao en blauwe bessen :slightly_smiling_face:

Chia- en lijnzaad zijn allebei te koop bij De Tuinen. Het is echt heel goed voor je en inderdaad, je proeft het niet in een smoothie. Spirulina is een groene alg in poedervorm, kan je ook in je smoothie toevoegen.

Ik wil ook meer ‘superfoods’ in mijn eten gaan verwerken, maar heb het nog niet in de winkels hier gevonden. Iemand enig idee waar je het in België kan vinden?

Hier is pas geleden nog een topic over gemaakt.

In België hebben ze toch wel biologische supermarkten oid daar hebben ze allemaal superfoods.

ik ontbijt zelf heel vaak met superfoods, biologische kwark en fruit echt super lekker! haal het meestal bij c’est bon of natuurwinkels.

mijn moeder haalt ook altijd superfoods en biologisch eten enzo.
ze haalt dit altijd bij de biologische winkel. daar heb je heel veel superfoods en dat soort dingen. een nadeel is dat het best duur is al dat eten daar. maar naar mijn mening wel de moeite waard.

wij gebruiken bijvoorbeeld veel kokosvet, hennepzaad, moerbeien.
zelf heb ik gemerkt dat ik me veel lekkerder voel wanneer ik geen gluten eet. eet nu dus meestal boekweit pannekoekjes in plaats van brood. ook eet ik vaak quinoa salade. yummiee :slightly_smiling_face:

Ik gebruik ook enkele ‘superfoods’ ja. Van de Body & Fit. Alhoewel ik geen duidelijke veranderingen merk, ze smaken prima en zijn in de meeste gevallen een lekkere aanvulling! :wink:

Jaaa i love superfoods ik heb; chia seeds, spirulina, chlorella, bijenpollen, baobab poeder, maqui poeder en nog veel meer (A)

Bij ons verkoopt de Deen sinds kort ook goji bessen, chiazaad, moerbeien etc. Pittig chil.

Ik gebruik ze ook wel veel, al een aantal jaren. Ik zorg dat ik standaard kokosolie, rauwe cacao en maca in huis heb. Dat zijn echt dingen die ik standaard bijna elke dag gebruik.

Voor de rest zo nu en dan chia zaadjes, maar ook lijnzaad, en spirulina, chlorella, tarwegras, of barley gras om wat extra’s toe te voegen aan mijn groene smoothies.

En ik ben dol op matcha. Die verkoop ik zelf ook trouwens. Daar maak ik groene thee of matcha lattes van die barst van de antioxidanten.

In de Kruidvat hebben ze goji bessen, chiazaad, tarwegras, hennepzaad, kokosvezels en ook lijnzaadolie.

In Delhaize koop ik meestal lijnzaad, havermout, cacaopoeder, pompoenpitten en speltbloem.

Verder koop ik quinoa en andere superfoods in een bioshop bij mij in de buurt. In België zijn er genoeg biowinkels te vinden, gewoon even googlen! :slightly_smiling_face:

Ik ben enorm fan van Superfood! Op mijn instagram post ik regelmatig recepten met superfoods.

Ik gebruik onder andere Chiazaad, Matchapoeder, Hennepzaad, Kokosolie, Gojibessen, Moerbeien, Goudsbessen, Cranberries, Bijenpollen en kokosrasp.

Ook heb ik macca poeder en tarwegras staan, maar dat vind ik niet lekker dus dat gebruik ik niet :slightly_smiling_face:

Ik gebruik chiazaad in mijn yoghurt.

ook ga k een mix bestellen van allerlei soorten superfoods, voor 's morgens in een glas water.
(volgens mij zag ik dat op body en fit shop!)

Ik maak zelf elke dag gebruik van minimaal 5 superfoods en daar heb ik ook heerlijke recepten en blogs over geschreven! Zo gebruik ik dagelijks: chia-, hennep- en lijnzaad, walnoten en andere noten, moerbeien, cacaonibs, poeders zoals lucuma, maca en chlorella etc.

Ik heb meestal goji bessen in m’n yoghurt omdat ze erg lekker zijn. :slightly_smiling_face:

Ik vind sommige ook lekker ja!
Alleen mensen hebben er een verkeerd beeld over, want zoveel ‘bijzonder’ is er niet aan eigenlijk.