Super zenuwachtig

Hi!

Ik ben nieuw hier…

Maar ik heb nogal een probleem… Ik vind een jongen leuk en hij zei laatst wat tegen mij (hij werkt bij ons), nadat ik hem feliciteerde met zijn verjaardag (via fb), maar nu wil ik een keer wat tegen hem zeggen en laatst kwam ik hem tegen. Maar toen was ik zo super zenuwachtig omdat ik alleen met hem was dat ik begon te trillen en dat kun je terug horen in mijn stem. Dus heb ik alleen “Hoi” gezegd, zoals altijd… Hoe kan ik nou zorgen dat je of niet kan horen dat ik zenuwachtig ben of gewoon niet zenuwachtig word?

Helaas kun je dat niet zomaar veranderen. Je moet ervaring op doen en dat betekent helaas dat je een paar keer een gigantische domme opmerking zult maken. Maar als iemand je echt leuk vind, kijkt die persoon er wel door heen hoor.

Hmm… vervelend, ik denk altijd van nou hij zei tegen mij iets van: “Lekker weertje hé?!” Dan denk ik van nou zo’n bijzondere opmerking is dat ook niet, waarom kan ik dat ook niet gewoon. Maar nee hoor, ik sta als een gek te trillen op mijn benen en ben onwijs zenuwachtig…

Probeer hem gewoon te zien als een vriend. Dan ben je sowieso al minder zenuwachtig.

Het komt mij bekend voor, alleen heb ik er last van als ik een belangrijke toets moet maken haha. Ik weet dat je een toets niet kunt vergelijken met een jongen, maar misschien dat dit toch wel helpt: Probeer te letten op je ademhaling. Rustig door je neus in, en door je mond uit. Daar wordt je rustiger van!

Oké, bedankt voor de tips! Zal het proberen.

Nog meer tips? Misschien heb ik er wat aan!