super veel ruzie.

T begon allemaal met dat mijn rapport slecht was 6 onvoldoende’s en me ouders waren verschrikkelijk boos. Ze zeiden ja je moet gaan leren en dat soort shit maar oke dat snap ik wel. Daarna was t een week geen gezeik, kwam er kerstvakantie tussen en me verjaardag allemaal leuk en aardig. Toeen begon t eigelijk ik heb nu iedere dag zo’n 20 x ruzie met me ouders. Om dit soort dingen ; moeder; ruim je kamer op ik ; je hebt er toch niks te zoeken? moeder ; ja dit is mijn huis ik ; ok en dan ruim ik me kamer op. Me ouders irriteren zich ook eraan dat ik de heletijd ok zeg (ik spreek ok uit zoals t er staat) . Mijn moeder vind ook dat ik teveel makeup draag en nu is me makeupremover omgevallen alles is eruitgelopen, dankzij me vader en hij wilt geen nieuwe kopen:S

Sorry Sorry voor dit lange verhaal maar weet iemand hoe ik minder tot geen ruzie met me ouders kan krijgen? (btw zoekfuctie doet t niet)

minder brutaal doen.
Ik vind het toch niet zo netjes als je ‘je hebt er toch niks te zoeken’ tegen je moeder zegt

als je ouders zich doodergeren aan ok, en jij wil minder ruzie zeg dan gewoon oke
&je kan toch ook zelf even make-up remover kopen?

je hebt ruzie om van die kleine dingetjes, ik denk als je laat merken dat je beter probeert te doen, zien je ouders dat meteen en zijn ze minder snel boos

indeeeed

en ik weet wel hoe het is als ze het bloed onder je nagels vandaan halen maar het is echt beter als je gewoon gehoorzaam bent.

dat probeer ik ook , maar als je dit iedere dag 4,5,6 keer meemaakt ga je na een tijdje minder netjes doen.

geloof me je moeder heeft echt alleen maar het beste met je voor je kunt beter gewoon luisteren en dan houd ze wel op dat is wat mijn moeder deed in ieder geval

maar je zult het toch zelf moeten doen en er is maar 1 oplossing en die ligt bij jezelf. dus ik denk niet dat wij je kunnen helpen.

‘Ok’ klinkt ook alsof het je niks interesseert, dus ik snap dat je ouders dat niet prettig vinden, als ze dan tegen je zeggen dat ze zich er aan irriteren kan je beter gewoon naar ze luisteren en ‘oké’ of ‘is goed’ zeggen. En het is doodnormaal dat je moeder je zegt dat je je kamer op moet ruimen, dat hoort er nou eenmaal bij en ik snap best dat je daar niet altijd zin in hebt. Dat van die make-upremover was waarschijnlijk een ongelukje, maak je daar niet zo druk om, voor 2 euro heb je een nieuwe. Je moet het jezelf en je ouders niet zo moeilijk maken, als je gewoon een beetje luistert en niet zo dwars doet zul je merken dat julie veel beter met elkaar om gaan.

Ik vind dat je het overdrijft.

Als je moeder vraagt of je je kamer opruimt zeg dan gewoon: ‘oke ik doe het zo wel’. (en uiteindelijk doe je het toch niet, of maar half).

Bij mij werkt dat wel, maar mijn kamer is niet zo rommelig.
Van dat ok moeten je ouders maar accepteren.
En van die remover kan je terugeisen maar als je vader niet toegeeft zul je het toch echt zelf moeten kopen. Hoe meer je daarover gaat zeiken hoe minder volwassen je overkomt. En zo duur is makeup-remover toch niet?

en van dat geen make-up dragen, doe het gewoon wel en zeg dat je je zo fijner voelt of whatever.

Het ligt aan jezelf. Change your attitude, dan zullen je ouders ook anders tegen jou gaan doen.

Draag gewoon minder make up, dan kan je 's morgens later uit je nest! handiger lijkt mij…

maar kijk mijn moeder zoekt t ook zelf dan zit ik achter de laptop word ze ineens uit t niets boos , ik was op me kamer me haren aaan t kammen rent ze ineens me kamer in en schud me helemaal door elkaar knijpt me dood , schreeuw ik half huilend tegen haar ; WATDOEJE kijkt ze me alleen maar heel eng aan:S

Weglopen.

Leuk he de puber uithangen…

LOL verzin je dit ofzo

Ik vind jouw nickname meer LOL.

Is dat een belediging of een compliment? (:

Pff volgens mij ben jij een hele erge puber!
En als je weet dat je ouders het irritant vinden dat je ok zeg, waarom blijf je het dan toch doen?
Je lokt het dan zelf uit. En van die make-up remover is natuurlijk een beetje raar. Ik kan me niet voorstellen dat je moeder dat echt niet wil kopen. Krijg je trouwens ook geen zakgeld? Want als je het heel erg vindt, kan je het toch ook zelf kopen?

Oo lees net dat livethegoodlife ook zoiets schreef, ben het dus ook met jou eens! :grinning: