super plus tampon

.

ok van supertampons weet ik nix (ik gebruik de gewone) maar wat je wel kan overwegen als je echt té erg bloedt is naar je huisarts gaan en aan de pil gaan. ik heb dat ook gedaan omdat ik het in het begin ook héél erg had (ik moest zeker om het uur een ander verband in) en toen kreeg ik de pil en nu is het normaal.

ik heb hetzelfde, in het begin is het wel erg onregelmatig, maar ik heb het al een paar jaar zo. Ik gebruik gewoon van die hele dikke, ahahha. En sinds kort iets van de Natuurwinkel, en dat helpt tegen buik/rug klachten;)

Kijk goed naar de hoeveelheid. de bedoeling is dat je je verschoont binnen de 4 tot 8 uur in verband met infecties. heb je een tampon die dan nog niet helemaal vol is kan je beter een maatje kleiner pakken. Als hij nog niet helemaal zichzelf heeft volgezogen en daardoor nog een beetje droog is kan het pijn doen bij het verwijderen. ik denk dat 1.5 uur voor een super tampon toch echt beetje kort is.

wauuw, ik wil ook tampons gaan gebruiken, voor de zomer als het lekker weer is wil ik wel kunnen zwemmen, ik ben al meer als een jaar ongesteld, maar ik durf het niet!

Probeer dan eerst de tampons met inbrenghuls, die zijn veel makkelijker.

Die dingen zijn egt huge !!! ben blij dat ik mini heb
Succes ermee!

Ik zou het nog even bij die super houden denk ik aangezien het eruit halen al pijn doet. En misschien hebben ze van Tampax (zo’n merk dat een omhulsel over de tampon heeft zitten om hem beter in te brengen) dat hun super plus hebben? Dan kun je het daar mee proberen en weet je ook meteen of het wel of niet goed zit. of zo :’)

Omggg toen ik voor de eerste keer ongesteld was was er niks in huis en toen had ik ook een superplus tapon van mn moeder erin gestopt! Ben vervolgens 1,5 uur bezig geweest om hem eruit te krijgen… de tranen stonden toen echt achter mn ogen haha

ik ben bang voor tampons, hahaha. ze zien er ook zo angstaanjagend uit. en het lukt me ook niet, dat is pas frustrerend. ik haat maandverband tbh.

Ik ben ongeveer net een half jaar ongesteld, en na de derde keer ofzo ging ik tampons gebruiken. Maar ik gebruik wel mini´s, want zo super veel verlies ik niet. Maandverband vind ik zo vies XD.

kut voor je dat je zo erg ongesteld bent! :open_mouth:
ik heb een paar tips maar ik weet niet of je er wat aan hebt:
-gebruik een normal tampon en verwissel die gewoon vaker maar laat heb wel helemaal rood worden (als de tampon niet verzadigd is dan krijg je hem ook bijna niet uit).
-als hij gewoon verzadigd is maar het pijn doet als hij bijna eruit is,moet je op je hurken gaan zitten en trekken en als het echt niet gaat nog erbij duwen (ik weet heel dom maar dat werkt wel zonder pijn!).

succes :wink:

Haha, same here!

Dat het pijn doet is logisch aangezien die dingen mij erg groot lijken. Je kunt misschien voorstellen aan je moeder of je aan de pil mag? Dit helpt tegen een heleboel klachten en kan er misschien voor zorgen dat je ongesteldheid minder hevig wordt? Succes ermee!

Euhm, ik deed vroeger toen ik nog wel eens echt heel hevig ongesteld was een tampon en dan heel dik maandverband (soms zelfs nachtspul als ik moest sporten…) en dan lek je iig niet door. En ik weet niet wat voor merk je gebruikt? Want sommige merken zijn nou eenmaal beter dan andere. Dan kun je dus een kleinere tampon gebruiken, die wel beter absorbeert. En wsl wordt het op den duur wel minder hevig hoor, dat was bij mij ook zo :]