Super lieve vriend, toch aantrekkelijke andere jongen

Hee allemaal,

Ik zit nu drie weken op een nieuwe opleiding en heb nu dus een nieuwe klas. In die klas zit een jongen die ik pas na de introductie heb leren kennen en we hadden meteen contact en merkte dat ik hem wel aantrekkelijk vond maar verder niks, die avond hadden we een groot feest op een boot en zat hij al een beetje te flirten maar ik ging er niet echt op in. Aan het einde van de avond kwam hij naar me toe en probeerde me zelfs twee keer te kussen en hij wilde knuffelen en zei dat ik lekker rook enzo. Maar ik ontweek en zei dat ik een vriend heb, al bijna twee jaar zelfs en ik hou heel veel van hem. Toen zei hij dat hij ook een vriendin had, waar ik echt van schrok want als ik zijn vriendin was zou ik zulke acties totaal niet leuk vinden. Maar goed om op het onderwerp te blijven, ik ging die avond dus gewoon naar huis en heb verder niet meer aan hem gedacht, alleen dat ik het zo gek vond dat hij dit deed terwijl hij een vriendin heeft.
Nu in de klas merk ik dat hij me de hele tijd aan zit te staren en hij zet flirterige reacties op Facebook. Ik merk dat ik hem echt steeds aantrekkelijker vind worden. Maar ik hou echt ontzettend veel van mijn vriend en ben super gelukkig met hem, nooit ruzie en alles zit eigenlijk goed, ook op seksueel gebied enzo haha.
Mijn punt is dat ik niet zo goed weet wat dit gevoel bij die andere jongen betekent, is dit slecht of kan dit gewoon? Ik vind het nogal verwarrend zeg maar. Misschien is het gewoon dat ik het spannend vind omdat hij mij wel ziet zitten?
Ik wil wel duidelijk maken dat verder helemaal niet slecht gaat tussen mijn vriend en mij, dus dat heeft er niks mee te maken. Maar ik weet niet wat ik met dit gevoel aan moet.

Hopelijk hebben jullie tips!
Alvast bedankt, Liefs
(sorry voor de kuttitel hahaha)

Ik herken het wel een beetje en denk eerlijk gezegd dat het je meer om de spanning gaat. Deze jongen is duidelijk niet bang en best zelfverzekerd als ik het zo lees. Dat kan jij zien als iets nieuws en je bent nieuwsgierig naar hem. Juist omdat je nu al 2 jaar een vriend hebt kan het zijn dat je dat gewoon soms mist, die nieuwe spanning. Ik denk dat je moet doen wat je gevoel zegt, maar weet wel dat deze jongen met jou flirt en veel aandacht van je wil (terwijl hij een vriendin heeft). Bovendien heb je een schat van een vriend zeg je…! Beetje verwarrend, maar je gevoel is meestal de juiste weg.

Ik las vanmiddag een artikel in de Vrouw van een paar weken terug. Het ging over ontschuldig flirten tijdens relaties. Bij veel van die vrouwen ging het gewoon om de spanning en dergelijke alleen sommigen begonnen toch gevoelens te ontwikkelen en toen ging het mis. Een of andere expert vertelde toen dat wanneer je het je partner verteld, de kans veel kleiner is dat het fout gaat. Ik las jouw topic en dat zette me toch wel aan het nadenken. Stel als jij tegen je vriend zou zeggen ‘goh, er zit een jongen bij me in de klas die veel met me flirt en ik weet niet zo goed wat ik daar van moet vinden.’ dan is de lat toch hoger om daadwerkelijk ook stiekeme dingen te gaan doen, want stiekem is het dan niet meer en als het puur om de ‘stiekeme’ spanning zou gaan gaat die er op deze manier wel van af.

Hij heeft een vriendin, jij hebt een vriend dus wees reëel. Je vriend heeft het hele pakketje als ik dat zo lees, en ik snap wel dat na 2 jaar het allemaal wat gewoner en saaier wordt maar het zou doodzonde om dat weg te gooien. Ik zou proberen iets meer afstand te nemen van die jongen en weer meer spannende dingen te doen met je vriend. Spice it up !

Precies wat silkysilhouette zegt!
Its all in the head, ik bedoel je hebt nu een vriend waarbij alles perfect is, zo iemand kom je echt niet vaak tegen :stuck_out_tongue: de kans is niet zo groot dat die jongen uit je klas ook zo perfect is. Ik bedoel hij probeert je te kussen enzo terwijl hij een vriendin heeft, dat zou ik dan zien als een hele slechte eigenschap

De wereld zit nu eenmaal vol met aantrekkelijke mensen, dat jij gelukkig bent met je vriend betekent natuurlijk niet dat je daar geen oog meer voor kan hebben haha. Er is niks mis met af en toe een ander aantrekkelijk te vinden, zo lang je daar verder niks mee doet.
Maar van wat ik hier lees klinkt hij ook niet als een goede jongen, integendeel. Hij probeert je niet één maar twee keer te zoenen? Zelfs als jullie allebei single waren geweest zou hij de hint van jij die dat ontwijkt toch wel door moeten hebben. Hij heeft geen respect voor jou en je grenzen, geen respect voor je vriend en geen respect voor zijn eigen vriendin. Zijn uiterlijk heeft hij dan misschien mee, en het feit dat dit hele gebeuren natuurlijk hartstikke spannend is, maar het beste wat je kan doen is afstand houden. En inderdaad, vertel het aan je vriend! Daarmee is de spanning meteen grotendeels weg.

Oooh god, dit heb ik dus net in het WWJNEEK topic gepost, haha.
Precies hetzelfde! Het gaat juist supergoed tussen mij en m’n vriend. Ook net opleiding begonnen, ook een jongen die in eerste instantie steeds naar mij keek, en ik ben nu binnen 2 weken door hem geobsedeerd geraakt. Ik heb hem gestalkt op facebook en 10.000 redenen gevonden waarom we goed bij elkaar zouden passen, van muzieksmaak tot reizen tot… hoe hij met vrienden omgaat. Het gaat dus behoorlijk ver, en in de les probeer ik gewoon niet tegen hem te praten omdat ik weet dat ik dan ga flirten. Zo erg. Ik vind het ook wel spannend idd dus wat de andere reageerders hier zeggen ben ik het erg mee eens. Maar ik voel me er ook vet schuldig over tegen m’n vriend. Misschien moet ik het toch maar een keer tegen hem bekennen ofzo, maar ik ben bang dat hij er gelijk veel van gaat denken dus ik weet nog niet hoe ik dat in ga pakken.

Als ik het te terloops zeg is het misschien ook weer verdacht.

Ik voel me echt weer 14 jaar hoor, ik zit serieus van: ohhh z’n stem is mooi, hij lijkt op die en die, echt sexy, ohnee hij luistert ook nog naar die en die band, *katzwijm*. Genant gewoon.

Sowieso, als jij wat met hem zou beginnen (als jullie dan allebei geen relatie meer hebben) dan zou hij misschien ook wel vreemdgaan of flirten met andere meisjes aangezien hij dat nu ook met jou doet terwijl hij een vriendin heeft.

Ik zou het tegen je vriend zeggen zodat het stiekeme er van af is en dan is het ook niet meer zo spannend. Wel verwarrend trouwens.

Bedankt voor jullie reacties! Ik ben het helemaal met jullie eens en ga het tegen mn vriend zeggen. Ik denk inderdaad dat ik het gewoon spannend vind en leuk vind dat iemand met me flirt. En ik denk inderdaad ook dat hij zou vreemdgaan aangezien hij nu al zo tegen mij doet terwijl hij een vriendin heeft.
Ik hou super veel van mn vriend en wil hem echt niet kwijt, ben echt heel erg blij met jullie reacties. Heel fijn om even advies te krijgen van onafhankelijke mensen.
Super bedankt!

@reindeer
Hahaha leuk dat het gewoon normaal is dus en dat anderen het ook hebben. Maar ik heb nog niet dat ooh hij is zo leuk en zijn stem is zo mooi gevoel enzo.
Hij flirt de hele tijd met mij en hij is gewoon super aantrekkelijk omdat hij zo zelfverzekerd is en daarom is het spannend denk ik.
Het is normaal dat je andere mensen aantrekkelijk vindt zoals SpaceDementia zegt alleen moet je er niks mee doen. Als je echt van je vriend houdt moet je hem niet laten gaan voor een andere jongen die leuk is om mee te flirten.
Ik zit hier gewoon mezelf te adviseren hahaha, maar je snapt mn punt hopelijk!