Hii meiden,
Ik doe best wel een zware mbo opleiding op niveau 4. Nu is het zo dat ik heel veel goede cijfers haal door goed mijn best te doen. Ik heb een paar 8 en gehaald en de rest ligt tussen de 5,9 en 7,5 in. Alleen wil het met twee vakken totaal niet lukken, deze vakken worden ook door de zelfde docent gegeven. Lees 2 en en met heel veel geluk een 5.
Hoe ik nu voor alle toetsen leer, tijdens de les luisteren en opletten en na afloop van de les thuis een mindmap maken en de powerpoints overlezen. Ook maak ik iedere les netjes mijn huiswerk en heb ik het idee dat ik actiever mee doe tijdens de les als een doorsnee leerling.
Wat heb ik geprobeerd om op die vakken een voldoende te halen? Ik ben voorin de klas gaan zitten en heb aantekeningen gemaakt, met als resultaat dat ik alleen maar slechtere cijfers ben gaan halen. Ook heb ik een gesprek gehad met die docent dat de lesstof niet binnenkomt en of hij nog adviezen en tips voor me heeft. Hij vertelde dat ik maar beter mijn best moet doen en dat het aan mijn houding ligt.
Hebben jullie nog tips wat werkzaam kan zijn? Het gaat alleen maar om die twee vakken die dus door dezelfde docent gegeven worden.
Groetjes