Hey meiden!
Op school hebben wij project en dat is iedere periode anders. Ik doe de opleiding horeca ondernemer manager en in periode 3 en 4 ga ik een ander soort project doen want dan word ik bijvoorbeeld chef van het restaurant of in de keuken, of ik moet partijen organiseren etc etc. Het project van periode 2 is eigenlijk ter voorbereiding van hét grote project van periode 3 en 4. Wij moeten vier verschillende opdrachten maken die voor gaan komen in het grote project. Die moeten we dan verwerken in een verslag en uiteindelijk een presentatie geven voor de klas over hoe je het aan hebt gepakt. Dat is vaak echt een probleem want de docent verwacht van ons dat het origineel is. Wij zitten met 17 mensen in een klas en dan is een powerpoint of prezi presentatie alles behalve origineel. Oh ja, normaal gesproken doe je een project met een groepje, nu is het individueel, dus ik hoef lekker met niemand rekening te houden.
Ik heb echt een super idee wat ik nog nooit tijdens een presentatie heb gezien tijdens de afgelopen twee jaren alleen ik weet echt niet hoe ik het moet uitvoeren. Misschien dat jullie wat tips voor me hebben?
Het project is niet een project dat je kunt maken via de laptop. Ik moet gaan onderzoeken en informatie inwinnen bij docenten en bij de leerlingen die nu in het grote project staan. Ik zat te denken dat het misschien heel leuk kan zijn als ik alles ga filmen als ik ‘op pad’ ga zeg maar. Dan laat ik iemand filmen die alles opneemt en als ik dan 's avonds weer thuis ben, dat ik dan een kort filmpje maak dat ik het dan ga uitwerken. Als ik dat bij alle vier de opdrachten doe, heb ik best een groot filmpje. Ik wil niet zo’n filmpje dat zo lang is dus er mag best wat tempo in zitten als je snapt wat ik bedoel. Ik wil er dan ook nog een muziekje achter zetten en dat is dan mijn presentatie.
Nu heb ik een probleempje:
Wie gaat het filmen? En hoe zet ik het in elkaar?
Woont er iemand in Den Bosch die mij wilt helpen met opnemen? Note me dan alsjeblieft! Ik wil namelijk geen klasgenoot/vriend(in) vragen om te filmen want dan weten ze mijn idee. Het moet een geheimpje blijven haha. En is het heel lastig om in elkaar te zetten? Ik heb namelijk geen idee hoe dat moet dus als iemand mij daarbij wilt helpen, zou dat echt super fijn zijn!
Alvast bedankt!!