Super goed idee voor een presentatie

Hey meiden!

Op school hebben wij project en dat is iedere periode anders. Ik doe de opleiding horeca ondernemer manager en in periode 3 en 4 ga ik een ander soort project doen want dan word ik bijvoorbeeld chef van het restaurant of in de keuken, of ik moet partijen organiseren etc etc. Het project van periode 2 is eigenlijk ter voorbereiding van hét grote project van periode 3 en 4. Wij moeten vier verschillende opdrachten maken die voor gaan komen in het grote project. Die moeten we dan verwerken in een verslag en uiteindelijk een presentatie geven voor de klas over hoe je het aan hebt gepakt. Dat is vaak echt een probleem want de docent verwacht van ons dat het origineel is. Wij zitten met 17 mensen in een klas en dan is een powerpoint of prezi presentatie alles behalve origineel. Oh ja, normaal gesproken doe je een project met een groepje, nu is het individueel, dus ik hoef lekker met niemand rekening te houden. :upside_down_face:

Ik heb echt een super idee wat ik nog nooit tijdens een presentatie heb gezien tijdens de afgelopen twee jaren alleen ik weet echt niet hoe ik het moet uitvoeren. Misschien dat jullie wat tips voor me hebben?

Het project is niet een project dat je kunt maken via de laptop. Ik moet gaan onderzoeken en informatie inwinnen bij docenten en bij de leerlingen die nu in het grote project staan. Ik zat te denken dat het misschien heel leuk kan zijn als ik alles ga filmen als ik ‘op pad’ ga zeg maar. Dan laat ik iemand filmen die alles opneemt en als ik dan 's avonds weer thuis ben, dat ik dan een kort filmpje maak dat ik het dan ga uitwerken. Als ik dat bij alle vier de opdrachten doe, heb ik best een groot filmpje. Ik wil niet zo’n filmpje dat zo lang is dus er mag best wat tempo in zitten als je snapt wat ik bedoel. Ik wil er dan ook nog een muziekje achter zetten en dat is dan mijn presentatie.

Nu heb ik een probleempje:
Wie gaat het filmen? En hoe zet ik het in elkaar?

Woont er iemand in Den Bosch die mij wilt helpen met opnemen? Note me dan alsjeblieft! Ik wil namelijk geen klasgenoot/vriend(in) vragen om te filmen want dan weten ze mijn idee. Het moet een geheimpje blijven haha. En is het heel lastig om in elkaar te zetten? Ik heb namelijk geen idee hoe dat moet dus als iemand mij daarbij wilt helpen, zou dat echt super fijn zijn!

Alvast bedankt!!

Ik woon niet in de omgeving van Den Bosch dus kan je niet helpen met filmen, maar er zal vast iemand van Girlscene in de buurt wonen.

Het in elkaar zetten van een filmpje vind ik erg makkelijk, mocht je een Windows-computer hebben dan kun je dit erg gemakkelijk doen met Windows Moviemaker. Er staan veel filmpjes op YouTube.com die uitleggen hoe dit programma werkt en ook hoe je er muziek onder kunt zetten.
Voor Apple zal er ongetwijfeld iets soortgelijks staan, alleen daar ben ik niet mee bekend, maar op YouTube.com kun je ontzettend veel filmpjes vinden, vast ook voor Apple-programma’s.

Wel een ontzettend leuk idee voor een presentatie, weer eens wat anders dan een standaard PowerPointpresentatie.

Oké, bedankt voor je reactie! Ik zal deze week is op internet gaan kijken en een kort proeffilmpje uitproberen haha!

Is er iemand anders die in de buurt van Den Bosch woont en me wilt helpen?

Misschien kun je iemand zoeken die een film-achtige opleiding doet (geen idee wat precies haha) en diegene een kleine vergoeding geven? Volgens mij gaat er namelijk best wel wat tijd in zitten, dat opnemen enzo, misschien vind je zo sneller iemand :slightly_smiling_face: Ik woon ook niet in de buurt van Den Bosch, dus ik kan je verder ook niet helpen.

Ja daar zat inkook al aan te denken. Ik kan natuurlijk niet in hun agenda kijken maar zoals je al zegt, er gaat best wel wat tijd in zitten. Die studenten van die opleiding hebben ook hun studie en hun leven zeg maar haha… Ik denk er nog over na en ga het denk ik bespreken met mijn docent

Kun je niet vloggen? Gewoon jezelf filmen of vanuit jouw ogen?
Lijkt me lastig om iemand te vinden die je de hele dag kan volgen.

Ik zou je graag willen helpen, MAAAAAR ik woon in Rotterdam.

Vraag een vriendin buiten school? Of desnoods je moeder/vader/broertje/zusje.

Ja dat kan ook! Bedankt voor de tip!

Nu zoek ik nog een programma om filmpjes te bewerken… Met de laptop die ik nu heb kan dat niet, toevallig heb ik gisteren deze laptop besteld, zou hier zo’n programma op staan? http://azerty.nl/producten/product_detail/875/734956/acer-aspire-v3-371-31he-core-i3-4005u-1-7-ghz-windows-8-1-64-bit-4-gb-ram-500-gb-hdd-8-gb-ssd-cache-geen-optisch.html?channel_code=40

Ik heb er echt geen verstand van haha