Super dun haar

Heeeeee, ik heb een probleem. Mijn haar is echt gewoon super dun geworden. En het feit dat ik krullen heb maakt het ook nog erger, aangezien je nu gewoon door me haar heen kan kijken. Alleen ik snap niet hoe dit kan. Ik heb me haar nog nooit geverfd, heb nog nooit een perm laten zetten ofzo en ik stylde het niet elke dag. Wat ik wel deed is dat als ik het stylde, ik nooit een heat protecter heb gebruikt. Of heel scheef. Ook deed ik me haar altijd in een knot, vlecht en kamde ik me haar altijd uit omdat ik me krullen haatte. (Daar ben ik nu over heen, heb me krullen geaccepteerd.) Kortom, ik heb me krullen gewoon heel erg mishandeld vroeger HAHA.

De zijkanten van mijn hoofd zijn vooral heen dun. Alleen mijn vraag, word mijn haar ooit weer gewoon dik? Vroeger had ik wel gewoon dik haar, zie ik op oude fotos. Nu is het echt gewoon super zielig. Ik stijl mijnhaar niet meer, ik laat me haar nu ook gewoon los ook al ziet het er niet uit. Zal mijn haar dan weer dikker worden?:face_with_raised_eyebrow:

BTW, heeft iemand ook tips voor producten voor me haar? Ik heb type 3b en ik heb geen idee welke producten ik moet gebruiken ofzo. Ik gebruikte altijd gewoon die van mijn zus als zij ze kocht, maar zij heeft stijl/golvend haar dus dat is niet handig denk ik. Daarom weet ik gewoon niet hoe ik me haar moet verzorgen, want ik hield me er echt nooit mee bezig. Maar hey dat was toen, ik wil nu gezond haar hebben dus als je me kan helpen zou dat heel fijn zijn. =)

Stylen is niet goed geweest voor je haar en het vast doen ook niet. Ik heb mijn haar altijd los en smeer er niet al teveel in. Een goede conditioner gebruiken zodat het minder snel afbreekt en af en toe een masker of hoofdmassage helpt ook goed. (en veel water drinken). Als je je haar wilt stylen moet je wel een heat protector gebruiken. Verder kan het ook gewoon liggen aan genen, de een heeft dikker haar dan de ander.

Dit ja, en volgens mij verandert je haarstructuur ook door de tijd heen

Is het haar van je ouders ook dunner geworden toen ze ouder werden? Het dunner worden van het haar kan namelijk in de genen zitten. Mijn moeder heeft altijd heel dik haar gehad, het nooit gestyled e.d. en heeft nu toch al een aantal jaren heel erg dun haar. Daarnaast is het inderdaad wel noodzakelijk als je je haar stylt of föhnt dat je een heat protector gebruikt. Ook strakke staarten en knotten kunnen je haar laten breken. Dus wees gewoon een beetje lief voor je haar en verzorg het goed met de juiste shampoo, conditioner en op z’n tijd een haarmasker :wink: Of je haar weer dikker zal worden weet ik niet, dat is denk ik een kwestie van afwachten.

Is het dunner geworden of is het minder geworden?
Want dat minder worden komt dan waarschijnlijk door het vele borstelen, maar het dun worden zal 'm dan toch wel in het stijlen zitten.

Ik zou niet weten of het nog ooit dikker/meer wordt.

Natuurlijk zijn er wel producten om het volumineuzer te laten lijken. Zelf vind ik de Perfecte Krul lijn van Andrélon heel fijn.

Mijn moeder haar haar is nog best ‘‘normaal’’ qua dikte en die van mijn vader ook. Ik ben trouwens 16 dus ik denk niet dat ik opeens haarverlies krijg? XD
Ja ik zal me haar nu echt heel goed verzorgen hahaha hoop echt dat het terug groeit

Ik denk minder, want ik heb geen kale plekken

Ja maar het punt is dat ik ook dik haar heb, alleen is dat minder doordat ik me haar verwaarloosd heb.

Jaaa ik ga denk ik beginnen aan een masker per week, kijken hoe dat gaat werken =P

Haha, normaal op je 16e valt je haar inderdaad niet zomaar uit. Tenzij je bepaalde medicijnen gebruikt waarbij je haar verlies kan krijgen of te weinig vitamines binnen krijgt waardoor de conditie van je haar ook sterk kan verminderen. Hopelijk bij jou helpen haarmaskers gewoon en krijg je weer een vollere bos met krullen! :slightly_smiling_face:

Ik heb zelf ook een bos aardige krullen.Vorige zomer had ik ook echt last van haar uitval en dun haar, volgens de kapper moest ik mijn haar vaker los dragen. Ik had mijn haar bijna altijd in een staart of knot, dit is juist niet goed voor je haar en daardoor word het dun. Vraag er anders naar bij de kapper.

liefs

http://www.beautyfashionandemiko.blogspot.nl

Misschien kan je dingen eten waar goede stoffen in zitten voor je haar, zoals zalm, gevogelte, noten, groene groenten, bonen, eieren en volkoren.

Verder borstel of kam ik mn haar niet als het nat is, zo wordt het minder beschadigd.