Summerfling, maar ook een vriendje... Help?!

Heey girls!
Ik hoop dat jullie mijn verhaal willen lezen en me willen helpen, want ik ben een beetje wanhopig aan het worden.
Ik heb sinds bijna 4 maanden een super lieve vriend. Hij is daarvoor een half jaar naar het buitenland geweest en toen waren we al een soort van samen. Ik heb het dus een half jaar zonder hem uit kunnen houden en ben niet vreemd gegaan. Toen hij terug kwam hebben we onze relatie officieel gemaakt.
Nu ben ik een week geleden op vakantie geweest met twee vriendinnen. Daar hebben we een paar Nederlandse jongens ontmoet die echt super gezellig en leuk waren. We zijn een paar avonden met ze uit geweest en ik merkte dat 1 jongen mij wel erg leuk vond. Ik vond hem ook super leuk. Door alcohol en vakantiegevoel hebben we uiteindelijk gezoend. Ik voelde me daarna behoorlijk slecht omdat ik thuis natuurlijk gewoon een lieve vriend had zitten.

Toen ik thuis kwam was ik super blij om m’n vriend weer te zien, maar die zoen bleef/blijft nog steeds door mijn hoofd zweven. Ik begin me nu ook langzaam een beetje te ergeren aan sommige dingen van mijn vriend. Hij heeft overal een mening over die hij soms behoorlijk opdringt. Soms wil ik gewoon een luisterend oor en een knikkend iemand in plaat van iemand die de hele tijd de psychiater uit gaat hangen. Daarnaast wil hij bijna alleen maar zoenen en klef doen. Soms heb ik daar gewoon geen zin in.

Met de jongens van vakantie hebben ik en mijn vriendin nog wel contact. We zouden binnenkort met ze gaan afspreken, maar ik weet dus niet hoe dat gaat lopen. De jongen waarmee ik gezoend heb reageer nergens meer op. Niet op mijn smsje, op mijn whatsappje of facebook bericht. Aan de ene kant weet ik dat ik eigenlijk geen contact meer met hem moet zoeken, maar hij was ook gewoon heel gezellig. Ik wil zo’n gezellig persoon niet verliezen door een stomme fout.

Nu moeten jullie alsjeblieft niet denken dat ik een slet ben ofzo of dat ik altijd vreemd ga. Ik hou echt wel van mijn vriendje, maar ik merk gewoon dat ik begin te twijfelen. Ook merk ik dat ik het single leven een beetje begin te missen. Toch wil ik zo graag dat deze relatie lukt. Gewoon om te bewijzen dat ik wel bij iemand kan blijven langer dan 6 maanden. Soms word ik zo gek van mezelf! :flushed:

What to do? Help please!

Oke dat snap ik heel goed!
sowieso de jongen van vakantie woont waarschijnlijk niet bij je aan de deur dus stel jullie krijgen een relatie dan gaat dat waarschijnlijk niet even goed als met je huidige vriend.
probeer aan je vriend uit te leggen dat je zielsveel van hem houdt maar dat er een paar dingetjes zijn waar je je een beetje aan ergert. probeer dat in het echt te doen en niet op whatsapp of facebook.
zorg er voor dat als jij en je vriendinnen afspreken met de jongens van vakantie, je weer goed lacht, en heel aardig doet tegen de jongen waar je mee hebt gezoend zodat hij merkt dat je hem niet kwijt wilt als vriend. stuur daarna een berichtje en hou het kort zoals; was echt fijn om jullie weer even te zien! x
ofzoiets.
stel je voelt nog wat voor die vakantie vriend, dan ga lekker veel dingen doen met je vriend van thuis en dan besef je vanzelf dat alleen hij degene is die je echt gelukkig maakt.
een relatie met de vakantie vriend zou waarschijnlijk ook niet werken en bedenk ook goed dat als hij je negeert hij je waarschijnlijk niet speciaal vindt ofzo.
probeer gewoon lekker bij je vriend te blijven, zo lang mogelijk, maak er wat leuks van.
en leg hem uit waar je je een beetje aan ergert.
good luck ! X

Niet om lullig te doen maar je moet niet bij iemand blijven als je alleen iets wil bewijzen dat is niet eerlijk tegenover je vriend. Ik zou het met je vriend bespreken. Weet hij al van de zoen af?

Sowieso eerlijk zijn tegen je vriend. Hij verdient het echt om de waarheid te weten. Zoals het nu overkomt heb je niet echt spijt, hetgeen wat ik een beetje jammer vind want je bent toch hartstikke vreemd gegaan. En dat niet alleen, je viel niet op je knieën bij je vriend om hem om genade te smeken omdat je het echt niet langer voor je kon houden, nee, je hebt die jongen gewoon nog gewhatsappt en gesms’t. Naar mijn mening zou je je kapot moeten schamen. Deze relatie wil je alleen laten lukken voor jezelf, dat je langer bij iemand kan blijven dan zes maanden? Hoe oneerlijk is dat tegenover je huidige vriend, die (hoogstwaarschijnlijk) echt iets voor je voelt en blij is dat jij zijn vriendin bent?

Ik kan alleen maar zeggen, eerlijk zijn en wie zijn billen brandt, moet op de blaren zitten.

Ik denk dat je eerlijk tegen je vriend moet zijn, als hij echt zo lief is verdient hij de waarheid. Buiten dat, als je nu al twijfelt en het vrijgezellenleven al mist zijn jouw gevoelens voor hem denk ik niet genoeg, want als je echt heeeel erg verliefd op hem zou zijn zou je niet twijfelen en zou je het vrijgezellenleven totaal niet missen. Tenminste, zo ervaarde ik het haha. En je hoeft je tegenover niemand te bewijzen, je komt ooit wel iemand tegen waarbij je het makkelijk meer dan een half jaar uit houdt, maar zoals je het beschrijft zitten je gevoelens denk ik niet diep genoeg om met deze jongen samen te blijven…

Bedankt, meiden, voor jullie reacties. Ik ga er wel met mijn vriend over praten. Hij verdient het inderdaad wel.
Ik weet ook best dat ik niet bij hem moet blijven omdat ik iets te bewijzen heb. Ik voel gewoon dat het speciaal is tussen ons en ik denk gewoon dat het een dipje is van mijn kant.
Ik ga er met hem over praten en dan komt het wel goed.
Thanks voor jullie reacties iig! =)
xxx

Vriendin van mij had ook een vriend toen ze vorig jaar op vakantie een jongen ontmoette die ze leuk bleek te vinden. Ze hadden niet gezoend, maar dat was meer uit principe omdat ze dus een vriend thuis had zitten.

Maar in ieder geval, na die jongen begon ze zich ook te ergeren aan haar huidige vriend en dit werd steeds erger. Uiteindelijk zijn ze redelijk slecht uit elkaar gegaan. Was ook maar beter zo omdat ze hem aan het lijntje bleef houden terwijl ze achter zijn rug om dus ook contact met die andere jongen had.

Je twijfelt nu al, mist het single zijn en begint je te ergeren aan je vriendje. Ik zou zeggen dat dat het begin is van het einde… In ieder geval moet je hem niet aan het lijntje houden.

Meid, alsjeblieft. Doe me een plezier en spreek niet met die jongens af ( weet niet of het al te laat is). Je moet je vriend nooit laten gaan voor een slippertje. Ik heb het zelf ook meegemaakt en had er super veel spijt van. Als je echt van je vriend houd vertel je het hem eerlijk en spreek je niet met die andere af.