suikerziekte?

ik moet vanmiddag naar het ziekenhuis om bloed te laten prikken. Het kan dus zijn dat ik suikerziekte heb. Zijn hier mensen die dat ook hebben en die misschien tips hebben of iets over de ziekte kunnen vertellen?

nobody?

Een vriendin van me heeft dat, en die kan gewoon alles eten/drinken en alles doen, want zij heeft een insuline pomp ipv. een spuit etc. , dan heb je een aparaatje in een tasje aan je lichaam (gewoon onder je trui) en die zit vast aan een naald, en die geeft automatisch insuline door, jij hoeft dan alleen maar afentoe te kijken of je hoog of laag zit, en je naald verwisselen. ta-dah.

ik hoor mensen ook wel eens zeggen dat ze een hypo krijgen ofzo?
Wat is dat?
x

TIPS TIPS TIPS?
heb echt ff tips nodig of wat dan ook

ik denk niet dat het heel erg moeilijk zal zijn om met suikerziekte te leven, je hebt nu heel veel mogelijkheden en ook allemaal aangepast eten
maaarr echt tips heb ik niet, want ik heb het gelukkig niet (heb ik me ook op laten testen)

& verder nog mensen?

Hypo = te laag
Hyper = te hoog

Volgens mij

Me pa heeft t :stuck_out_tongue:

Hypo: laag bloedsuiker, kun je van in soort coma raken (meestal bij bloedsuiker tussen 3 en 1 )
Hyper: Je bloedsuiker is te hoog, je zweet je n ongeluk, hebt dorst enzo

op zich is er gewoon te leven met diabetes (suikerziekte) en kun je, zoals hierboven iemand al zei, gewoon alles eten…maar wel met mate!
bij veel zoetigheid kun je snel in n hyper schieten…bij te weinig eten n hypo…
dus voor mensen die nooit ontbijten, dat zit er dan niet meer bij…je moet op regelmatig tijden eten.
je kunt insuline afhankelijk zijn, dan moet je 1 of meerdere keren per dag insuline spuiten.
ook kun je medicijn afhankelijk zijn, dan slik je medicatie die je bloedsuiker op pijl houden…
het kan ook zo zijn dat als je moet spuiten dat je daarbij ook nog medicatie moet slikken.

problemen door diabetes kunnen zijn, op langere termijn:

Oogaandoeningen
Hart- en vaatziekten
Nieraandoeningen
Voetproblemen
Zenuwschade
Maag en darmen
Huidproblemen
Andere gevolgen, zoals infectiegevoeligheid

Je kunt beter op www.diabetesfonds.nl of www.diabetes.nl kijken…staat n hele hoop info op!

bleeégh gister bloed laten prikken
en nu maar afwachten :yawning_face:

Misschien heb je hier iets aan: http://www.girlscene.nl/l…ijn_leven_met…_diabetes

Bedankt :slightly_smiling_face:

wanneer krijg je de uitslag? :slightly_smiling_face: Ik hoop dat het goed is voor je!

Ik heb suikerziekte… opzich kan ik d’r wel goed mee leven! ik moet wel 4 x per dag spuiten… maarja ik heb 't nu ong. 2 jaar… In het begin is het kut maar je went er wel aan!! succes iig…

Ik krijg de uitslag waarschijnlijk dinsdag of woensdag. Het lijkt me echt kut om steeds te spuiten.

Valt wel mee… k ben dr nou ong. in 10 seconden mee klaar… in het begin duurde het wel langer… maar je kan ook zo’n pompje ofzo nemen… maar dr zit dan gewoon dag en nacht een naald in je buik.

Doet dat spuiten pijn? ik kan namelijk echt niet tegen :frowning_face:

neee je voelt dr bijna niks van!! valt echt mee

okee:) en nogg 1 vraagje; ik hoor mensen wel eens zeggen dat ze een hypo ofzo krijgen. Wat is dat?

de zus en moeder van mijn vriendin hebben het

ineens begon haar moeder vet te shaken man!!!
bleek dat ze te weinig suiker had gehad…
egt dood eng
ze kon niet eens normaal een spuitje pakken
dus wou ze een chocolade reep met caramel pakken, kon ze niet een normaal open maken en hij viel op de grond…

egt zoo sneu!!!