Suikervrij eten

Ik weet niet of er een topic is voor deze onderwerp, maargoed.

Ik wil graag suikervrij (grote deel dan) eten, omdat het gezonder is en je kunt er van afvallen.

Mijn vraag is: zijn hier meer meiden die suikervrij eten, en wat eet en drink je zowel? Wat zijn hier jouw ervaringen etc?

Veel water en thee zonder suiker drinken?

Ik probeer suikers die extra zijn toegevoegd aan een product te vermijden, een beetje vergelijkbaar met ‘clean eating’.
Dus ik eet zoveel mogelijk verse en pure producten :slight_smile: Ik voel me er echt veel beter door, val ook nog steeds ervan af. Het is niet echt een soort ‘crash’ dieet, dat als je het doet je gelijk 10 kilo afvalt, maar vergelijkbaar met een levensstijl die je een slanker lichaam geeft. Ik heb zelf veel minder last van vreetbuien, slechte adem, opgeblazen buik en m’n huid is verbeterd. En ik vind het nog steeds een uitdaging om zo suikervrij mogelijk te eten! Ookal is het soms lastig dat ik hierdoor bijna op elk product moet kijken in de supermarkt…

Ik zou niet gelijk helemaal suiker uit je patroon schrappen, maar meer producten waar heel veel extra suiker aan is toegevoegd.

Ik bedoel idd de toegevoegde suikers, niet de ‘nature suikers’, anders wordt het wel erg lastig haha.

Maar 1 tip, als je iets suikervrij wilt, maar het is wel gezoet, moet je even kijken naar de ingrediënten zoals xylitol, sorbitol, manitol kunnen erg laxerend zijn, en dat is continue ook niet goed voor je

Op zich eet ik best suikervrij. Ik drink al ontzettend lang (meer dan een jaar) geen frisdrank meer. Ja 1 keer in de 4 maanden ofzo. Verder drink ik alleen water, thee en koffie. De thee drink ik zonder suiker en de koffie ook, heel soms een zoetje erin, maar dat doe ik niet meer zo veel.
Ik eet ook geen snoep meer, ook hierbij geldt dat ik dat een keer in de zoveel tijd doe. Chocolade eet ik nog wel eens, maar dan bijna alleen het chocolade dat ik krijg. Verder eet ik bijna alleen maar hele donkere chocolade van rond de 87%

^Dat lijkt mij ook wel wat! Word soms zo moe van de suikers volgens mij.

Misschien handig om hier ook een lijstje te maken met producten waar geen suiker aan toegevoegd is?

Mijn moeder doet dit nu 2/3 maand maar ze is er helemaal naar van geworden dus ze gaat weer gewoon suiker eten maar dan gewoon minder.

^
Dat is niet zo gek, aangezien je lichaam in die periode reageert op de grote verandering. Misschien tot proberen langer vol te houden? :slight_smile:

Sowieso inderdaad geen frisdrank meer drinken.

Ik vind het zelf echt heel fijn, maar ik ben er nu gewend aan. Ik merk ook dat als ik een keer een suikerklontje in mijn thee heb (dat had ik een paar weken/maanden geleden) dat ik de thee zoooooo super lekker vond :grinning_face_with_smiling_eyes: Het was echt even een traktatie. Maar gelukkig kon ik mij er vanaf houden de volgende keren :stuck_out_tongue:

De eerste stap die ik zou maken is het minderen met frisdrank. Ik dronk best veeeel frisdrank, allerlei soorten en ik weet niet meer hoe of wat, maar ik ben best wel cold turkey ermee gestopt. Ohja komt ook doordat ik water gewoon super chill vind om te drinken, dus ik besloot dat ik alleen maar water ging drinken aangezien ik dus een makkelijke waterdrinker ben. En als je gedurende de dag heel veel water drinkt, heb je automatisch minder drang naar frisdrank, omdat je toch al ‘verzadigd’ bent.

Ik eet al een tijd suikervrij, soms even een poosje niet maar over t algemeen wel! Op mijn site zijn al mijn recepten suikervrij en ik gebruik soms wel kokosbloesemsuiker of honing… het is belangrijk dat je niet echt last hebt van bloedsuikerspiegelschommelingen want daardoor kan je heel veel klachten krijgen waaronder zelfs depressieve buien enzo… het is eigenlijk niet zo moeilijk heel veel dingen kan je namelijk zelf maken en het is belangrijk om zo weinig mogelijk voorverpakte dingen te kopen maar dus wel veel groente, fruit, noten etc.

Ik wil er wel mee beginnen! Ik ben de afgelopen maanden een paar kilo aangekomen door al dat snoepen… :cold_sweat: Dat wil ik er nog afhebben voor de zomer, eerst ga ik beginnen om geen frisdrank meer te drinken! Maar melk, sinaasappelsap, zit daar ook suiker in? Ik heb geen idee :flushed:

In veel sinaasappelsap wel :wink: voegen ze gewoon suiker toe om het wat zoeter te maken. het beste kun je het dan zelf persen :wink:

Het beste is om gewoon een sinaasappel te eten omdat je dan vezels binnenkrijgt, als je sinaasappelsap drinkt dan krijg je alleen maar suikers binnen, en dat is niet goed. Dus probeer zo weinig mogelijk sappen te drinken.

dit. maar je kan hem natuurlijk wel in z’n geheel in de blender gooien. doe ik en vind dat prima te drinken. maar als je niet van vruchtvlees in je sap houdt moet je het niet doen haha.

Zou je miss de link van je site willen sturen? Staat er op die site ook een lijst wat je wel en niet mag eten, zou namelijk wel handig zijn :slightly_smiling_face:

Maar hoe gezond is kokosbloesemsuiker? suiker is suiker toch?

Zelfgeperste sinaasappelsap is dus niet echt gezond, bedoel je dat?

Als je voor 100% suikervrij gaat misschien wel, maar als je voor 80% ofzo iets gaan, maakt dat volgens mij niet uit?

Ik eet zo min mogelijk toegevoegde suikers. Ben hier al wel langer dan een jaar mee bezig. Ik eet verder dus ook gewoon heel gezond en voel me hier heel prettig bij. Als ontbijt eet ik vaak havermoutpap met ongezoete sojamelk, fruit en allerlei toppings. Als lunch vaak volkoren of speltboterhammen of magere kwark met muesli en toppings. Bij het avondeten koken we nauwelijks uit pakjes, gebruiken weinig sausjes etc. Als tussendoortjes eet ik veel fruit, noten, magere yoghurt/kwark met toppings zoals pitten en zaden, 85% cacao chocolade, groentes, volkoren crackers etc. En soms bak ik zelf dingen.