Suikerspin fotografie

Hoi iedereen,

Ik fotografeer nu zo’n 2 jaar (ik ben nu 15). Eerst deed ik dit altijd met mijn vader z’n camera. Omdat ik het zo leuk vond kocht ik een eigen camera! Hier plaats ik dus die foto’s die ik heb gemaakt, voornamelijk portret foto’s!

Mooi zeg!

Zou iets zorgvuldiger je achtergronden uitkiezen, een bakstenen muur is vaak niet echt zo mooi tenzij het echt in het concept van je foto past, en in de eerste foto eist de achtergrond ook wel wat veel aandacht op doordat het zo rommelig is.
Ik heb ook het idee dat de ogen niet altijd even mooi scherp zijn, ogen trekken de aandacht dus probeer altijd de ogen scherp te hebben :slightly_smiling_face:

Voor de rest zijn het best leuke foto’s! :slightly_smiling_face:

Dankjewel !!

Bedankt voor de feedback! Ik heb gekozen voor de bakstenen muur omdat ik vind dat de kleuren passen bij het kleurenpatroon van het gezicht van het model! De eerste foto was niet gepland ik had toevallig m’n camera bij me. Bij de originele foto’s zijn de ogen wel scherp maar helaas worden de foto’s veel waziger op GS.

Deze foto is helaas niet zo goed gelukt maar ik blijf het toch een best vette shot vinden

Foto 3 is erg gaaf!! Ga zo door. :slightly_smiling_face:

Dankjewel :upside_down_face:

Ik heb nog een vraag misschien dat iemand mij hiermee kan helpen.
Kan je als je minderjarig bent betaalde opdrachten aannemen?
Aangezien ik niet ingeschreven sta bij kvk. Hoe hebben jullie dit gedaan/geregeld?

En als je foto’s maakt en dan aan je klant ‘geeft’ doen jullie dit dan via een usb-stick of sd kaart of alleen via internet?

@suikerspin:

Als je het meer als hobby doet, dan hoef je je niet in te schrijven bij de KvK.

Mocht je voor je fotoshoots betaald krijgen, maar meer als een soort van onkostenvergoeding dan is dat niet nodig.
Pas als je veel omzet gaat draaien, minstens een bepaald aantal uren per jaar mee bezig bent en er aan verdient, dan zul je je in moeten schrijven als (zelfstandig) ondernemer.

Ik denk zelf dat jij niet aan de criteria voldoet om verplicht in te schrijven.

Meer info vind je op: http://www.kvk.nl/inschrijven-en-wijzigen/inschrijven-bij-de-kamer-van-koophandel/moet-ik-mijn-bedrijf-inschrijven/criteria-van-een-onderneming/

Bij twijfel kun je gewoon de KvK bellen of even langsgaan.

Voor wat betreft het afleveren van de foto’s:

In principe lever ik de foto’s van een fotoshoot af via internet (via wetranfser).
Foto’s van een feestje of bruiloft lever ik af op usb-stick (en dvd)

Mocht je geen vergoeding krijgen voor de shoots die je doet, dan zou ik ze via internet versturen. Anders kost het jou je centjes (usb-stick en verzendkosten), terwijl de “klant” én de foto’s én de stick gratis krijgt.

btw: foto 2 vind ik wel nice :wink:

Zolang je alleen kosten ‘vergoed’ krijgt en er niet mee verdiend hoef je je niet in te schrijven (zoals hierboven beschreven is)

Ik stuur ze ook via meestal via WeTransfer. Toevallig vandaag een CD met foto’s afgeleverd, omdat de shoot als verassing gedaan was en dat makkelijker was!

Heel erg bedankt voor de info!!

Dankjewel voor de info!

Mooie foto’s!

Dankjewel!!

ik heb weer een paar nieuwe :

Wauw, mooie foto’s! Doe je ook full body shots? Ben benieuwd hoe die er uit zullen zien :laughing:

Heel erg bedankt! Ik probeer het weleen maar ik vind het best lastig. Ook om het dan interessant te krijgen zegmaar. Ik ga het wel proberen, als er iets moois bijzit dan zet ik het erbij!!