Oke, ik weet echt niet wat ik doen moet, ben net opgebeld door een huilende (ex) vriend.
Hij is suicidaal, zit aan de medicijnen, woont weer tijdelijk bij zijn moeder en zit er echt helemaal doorheen.
Maar ik heb zo dus met hem afgesproken maar ik heb geen idee hoe ik hem kan helpen.
Ik wil niet met bullshit als ‘het komt wel goed’ aankomen.
Heeft iemand tips, hoe ik hem kan helpen, wat ik moet zeggen…
Ik hou echt ontzettend veel van hem en maak me zoveel zorgen
Hmm. Dit soort situaties zijn inderdaad altijd lastig. Misschien kan je hem op een bepaalde manier in laten zien dat je hem niet kan missen, herinneren aan leuke momenten die hij heeft meegemaakt? Ik zou het eigenlijk niet zo goed weten, sorry…
Ik ken dit. Uiteindelijk heeft hij ook zelfmoord gepleegd. Probeer hem om te praten herrinner hem aan leuke dingen. Hoe oud is hij eigenlijk? Hij heeft waarschijnlijk nog een hele toekomst voor zich! Er bestaan dipjes in het leven maar je komt er eigenlijk altijd wel overheen. Succes
Pfoeh, dat is lastig!
Inderdaad, dingen als ‘het komt wel goed’ heeft hij weinig aan. Het is lief bedoeld natuurlijk, maar als hij zich kut voelt dan zal hij dat toch niet geloven.
Laat gewoon weten dat je er voor hem bent, en dat je hem niet kwijt wilt(zonder hem een schuldgevoel aan te praten), en verder gewoon luisteren naar zijn verhaal. Dat is het belangrijkste, luisteren, zonder gelijk een oplossing proberen te bedenken.
Heel veel sterkte ermee!
Bedankt voor de reacties, ben net weer terug en het was eigenlijk een heel fijn goed gesprek!
(sluit dit topic maar)