Succesvol dieet!

Hallo,
er zijn al veel topics over afvallen. Toch wil ik mijn verhaal vertellen.
Ik ben 15jaar oud en toen ik begon met afvallen woog ik ruim 99 killo. Ik ging samen met mijn moeder op dieet. we kozen voor het dieet van www.stepaday.nl. Het is een erg simpel dieet die makkelijk vol te houden is. Wanneer je op de site inlogt, moet je je gegevens zoals lengte en gewicht invullen, uiteindelijk zal de site je een aantal kcal geven wat je per dag mag hebben (ik doe 1300 kcal per dag). Zodra je iets gegeten hebt, kan je het invullen in de zo genaamde eetmeter. Je hoeft niet zelf uit te rekenen hoeveel iets is qua kcal want dat doet de website allemaal voor je. aan het einde van de dag zul je merken dat je bijvoorbeeld nog 500 kcal over hebt voor het avond eten. in het begin is het wennen om erachter te komen wat je daarvan kan eten maar hier zijn een paar tips:

-Kant en klare maaltijdsalade met garnalen van AH (384 kcal)
-Aardappelpuree met 1 vistick spinazie uit de oven (490 kcal)
-Tosti van: 4 broodjes, 2x smeerkaas en 2x plakje ham (425 kcal)
Natuurlijk kan je hier ook nog groentes bij doen, maar ga deze dan wel koken of stomen.
Ik raad aan om per dag, of minimaal om de dag 250 kcal minimaal te verbranden door te sporten

Ik ben nu in totaal 17,6 kilo afgevallen met dit dieet. het is absoluut geen straf, je kan gewoon eten waar je van houd. houd je van chocopasta? gewoon doen, maar houd er rekening mee dat het ten koste gaat van bijvoorbeeld een gedeelte van je avond eten.
Ik hoop dat ik een paar mensen kan helpen door dit dieet aan te raden.

(Dit is mijn eerste topic, geen haat please. ik ben geen ster in verhalen schrijven

een dieet van 1300 kcal is een crashdieet en dus niet gezond lijkt me?

Dit mag in dit topic: http://forum.girlscene.nl/forum/food-sport/gezond-afvallen-samen-afvallen-4-lees-de-beginpagina-261611.0.html
(al moet ik bekennen dat ik het niet erg gezond vind klinken)