Succes verhalen

Zijn er hier meiden die eerst overgewicht hadden en nu een gezond gewicht? Zo jaa, willen jullie je verhaal vertellen hoe het jullie is gelukt en hoe jullie het hebben weten te behouden.

Ik zie succes verhalen altijd als een bron van inspiratie :slight_smile:

Upje

Nope geen succesverhaal, maar mijn conditie is wel een stuk beter geworden. Ik voelde me een paar jaar geleden echt een saai wijf dat altijd maar op de bank zat en moe was. Nu heb ik nog wel veel last van moeheid enzo, maar ik sport veel meer en zit veel lekkerder in mn vel!

ik had geen overgewicht maar ik was wel 10 kilo zwaarder :’)
ik was best mollig ofzo en nu ben ik normaal

Ik had ook geen overgewicht maar was bijna tien kilo zwaarder. Ik was normaal en nu ben ik wel erg dun maar dat gaat vanzelf zeg maar, door het gezonde eten, niet door te weinig. Wat ik deed was gewoon simpel: Snacks laten staan, zo weinig mogelijk zoete dingen eten. Eigenlijk at ik verder wel gewoon, gewoon geen suiker dingen. Ik zie in het afval topic dat heel veel meisjes proberen af te vallen maar dan wel gewoon dingen zoals ontbijtkoek of sultana’s eten. No offence, maar daar val je echt niet van af. Gewoon veel op verpakkingen kijken: zit er veel suiker in en weinig vezels of weinig eiwit? Niet eten dan.

Ik zat op het randje van overgewicht. BMI was 24,8 geloof ik. Ik woog 79,5 kilo. In 3 maanden tijd was er ruim 10 kilo af, door 6 uur per week te fitnessen (groepslessen cardio en krachttraining afgewisseld) en door goed te letten op wat ik eet, hoe ik eet, waarom ik het eet en wat voor voedingsstoffen erin zitten. Ik ben er toen heel erg bewust mee bezig geweest en heb niets gesmokkeld. Geen glaasje wijn, geen blokje kaas, geen patatjes, snoepjes, koekjes of frisdrank.

Nu, 5 maanden later, ben ik weer 3 kilo zwaarder en ga ik weer beginnen om er een paar kilo af te krijgen. Toen ik begon met afvallen kon ik mij niet voorstellen dat ik zo veel snoepte, maar nu doe ik het gewoon weer!

Wel een succesverhaal van mij dus, maar een succesverhaal in het verleden geeft geen garantie voor de toekomst, want als je een snoepkont bent, zul je altijd moeten opletten!

Er zijn hier zooo veel topics over.

Ik woog 107 kilo, nu 68 :slightly_smiling_face:

Wow wat goed!
Afgevallen dmv sporten of door een operatie?

Zet er dan ook een linkje bij :slightly_smiling_face:

Sporten en anders eten(:

Ik weegde 105 kilo, nu 83 kilo en mijn streefgewicht is 67 kilo.

Ik doe het gewoon heel erg rustig aan. Ongeveer 1800 kcal per dag eten, veel groentjes, brood en fruit en elke dag een flink eind wandelen. Ik sta onder begeleiding van mijn huisarts (geen dietiste in dit dorp hier). Als ik te snel ga ben ik bang dat het niet gezond zou zijn en dat ik heel erg veel los vel overhoud, dus lekker langzaam aan. Is ook wat beter om het echt vol te houden, in plaats van later gewoon weer alles aan te komen.