style probleem

hee allemaal,

Ik heb echt een probleem met wat ik leuk vind. Ik vind heel veel leuk maar ik wil dan weer niet veel geld uitgeven en dan kom ik nog thuis met allemaal casual stuff. iemand tips ofzo !?

Dat heb ik ook altijd.
Maar ik heb mezelf een tijdje geleden voorgenomen dat ik beter 1 duurder ding kan kopen dan 3 “basic” dingen. En echt gericht shoppen. Dus kijken in je kast, wat kan ik nog goed gebruiken en dan een beetje inspiratie opdoen op internet/tijdschriften en dan dat kopen wat je leuk vind, anders is en wat met een aantal dingen uit je kast te combineren valt.

Ik vraag me bewust heel vaak af: “Heb ik dit wel echt nodig?”
Als het antwoord nee is, dan koop ik het niet :slightly_smiling_face:

met accessoires aankleden? Om zo je kleding toch anders te dragen… bijvoorbeeld (opvallende) kettingen en sjaaltjes? Oorbellen en riemen etc. en zo dus minder kleding te kopen maar minder kleding toch op andere manieren te dragen en combineren

Als je denkt, o dit is leuk voor erbij, dan niet kopen. Alleen echt mooie en aparte dingen kopen die je ook aan zou doen naar een feestje, anders draag je het toch niet, dat heb ik tenminste…
En veel casual shirtjes inderdaad opleuken met van die dikke kettingen, of opvallend jasje eroverheen.

Thuis alvast kijken waar je naar op zoek wilt. Kijk op lookbook en blogs wat je leuk vindt en maak dan een lijstje met wat je goed kan gebruiken en graag zou willen hebben. Dan ga je tijdens het winkelen ook gericht zoeken en kom je niet met allemaal dingen thuis die je niet nodig had.

dit doe ik ook al een tijdje, het helpt echt heel erg goed!
ook misschien kijke wat je nog hebt en kijken hoe je het wil combineren en dan zo een ‘gedurfdere’ look krijgt