Stukje van waargebeurd verhaal.

ik zeg het maar alvast: het is geen leuk verhaal om te lezen, vooral niet voor mij, omdat het over mijn moeder gaat. ik wilde alleen even jullie mening horen. :slightly_smiling_face:

Deel ?, De kanker weer terug:
Fijn. Het is weer zover. Vandaag, donderdag 22 April te horen gekregen dat onze vriend kanker weer terug is. Terug van weggeweest, ineens weer om het hoekje komen kijken nadat hij iets meer dan een jaar geleden had laten horen dat hij wegging. Terug, bij mama, op haar huid. Een klein plekje op haar neus, een klein plekje op haar vinger. Twee weken geleden naar de dermatoloog geweest, een stukje huid op kweek gezet, vandaag de uitslag. Kanker. Alweer. Eerst longkanker, dan borstkanker, nu huidkanker. “Meteen stoppen met roken,” zeiden de dokters. Mama’s antwoord was “Voorlopig nog even niet, eerst alle stress wegroken.” Net al mijn vriendinnen gesmst, hun steunen ons gelukkig door dag en nacht.

Ik ben er altijd voor je, onthoud dat, en ik vind t echt zo zielig dat nu in een paar minuten je hele leven overhoop is gegooit! Dus zal er altijd voor jou en je familie zijn. Je kan me altijd smsen <3. Ik had nooit dat t zo dichtbij iemand die ik ken zou zijn! Ik wens heel veel sterkte aan jullie en ik zal snel een x langskomen! En ik weet je moeder gaat nu vechten, en ze wint het gewoon, je moeder is een sterke vrouw <3. Ik hou van je, beste xxxx.

Van Stephanie. Ik moest echt huilen bij dit smsje, ookal was het een beetje in huppelkuttaal geschreven, ik vond het echt heel mooi. Steph smst nou eenmaal een beetje huppelkut, kan ze ook niks aan doen. Maar ze meent het wel, en dat weet ik. Sidy is ook écht een schat, die kwam gewoon fucking twee bakken Ben&Jerry’s ijs brengen! En dan Roy, die helemaal speciaal vanuit Kosovo naar mij smste:

Ik zit nu voor school in Kosovo :$. Maar hoelang weten ze dat al dan? :astonished: Ik vind het echt zo erg! Ik ben er voor je he maar niet dat alwin boos word he :wink: xxx sterkte.

Ja ik weet het. Misschien smst hij ook wel een beetje huppelkut. Voor zover jongens huppelkut kunnen zijn dan. En dat ‘maar niet dat Alwin boos word he’ slaat op mijn vriendje. Hij vindt Roy een player, hij is vroeger vrienden met hem geweest, maar sinds ik met hem omga is het een matennaaier. Hij woont in Oud-Alblas, waar hun ook eerst gewoond hebben. Ik vind het wel lullig voor Roy, want hij kan er ook niet veel aan doen, hij probeert alleen maar aardig te zijn voor ons.

Nu weer terug naar de kanker. Kutkanker. Waarom moet kanker ons nou steeds hebben? Waarom mama? Waarom niet ik, mama heeft al zoveel te verduren. Maar zoals Stephanie al zei is mama een sterke vrouw. Een hele sterke vrouw. Mama is een taaie, die geeft niet zomaar op, dat had je gedroomd. Het is mijn mama. Mijn mama die er altijd voor me zal zijn, en ik net zo goed voor haar. Maar de kanker weet niet van ophouden. Kanker speelt een spelletje met haar. Jammergenoeg niet zo’n leuk spel als Monopoly of Scrabble. Nee, het is een gemeen spelletje. Kanker is gemeen.

Het is heel mooi weer vandaag, en bijna iedereen is bij de Waal, aan het zonnen ofzo. Maar wij niet. Ik heb het huis gepoetst, gestofzuigd, mijn kamer opgeruimd. Nu zit ik buiten met mijn laptop te typen aan dit verhaal. Mijn hele hoofd zit alleen maar vol met kanker. Ik kan bijna nergens meer aan denken. Alwin is in Oud-Alblas, Bert is aan het werk in de tuin, Patrick zit saaie spelletjes te spelen en mama is net thuis van het werken. En mijn hoofd zit alleen maar bij de kanker. Ik heb de honden uitgelaten, en gedacht aan kanker. Ik heb het eten gemaakt, en toen dacht ik aan kanker. Niet aan zomaar een kanker, maar aan mama’s kanker. Over twee weken word ze geopereerd, ze grapte tegen oma dat ze een facelift ging doen, maar haar neus word gewoon ‘ontkankerd.’ Nouja, dat hopen ze dan. Ik hoop het ook. Het enige wat ik wil is gewoon een kankervrije mama.

wat vinden jullie?

up?

jullie mogen wel reageren hoor, ik kan tegen kritiek :’)

ik vind je schrijfstijl niet echt mooi, bijv. zo vaak huppelkut erin, dat vind ik niet echt passend als je een verhaal schrijft… de manier waarop je het verhaal brengt maakt het ook niet reuze interessant, maar ik denk dat het ook meer is om het voor jezelf te kunnen verwerken dat je dit schrijft of niet? In ieder geval heel veel sterkte! een oom van me is pas overleden aan kanker en vlak daarna kreeg ik te horen dat mijn andere oom ook kanker heeft dus ik begrijp wel ongeveer hoe je je voelt, je denkt, nu heb je dat hele gedoe niet meer en dan opeens gebeurt het weer… sterkte!

ja dat klopt ja :slightly_smiling_face: oh gecondoleerd! en sterkte! dankjewel :slightly_smiling_face:

Sterkte!

Sterkte zeg! :sob::muscle:

Een paar kleine foutjes:

Net al mijn vriendinnen gesmst, zij steunen ons gelukkig door dik en dun.

Ik ben er altijd voor je, onthoud dat, en ik vind t echt zo zielig dat nu in een paar minuten je hele leven overhoop is gegooid!

Ik ben er voor je he maar niet dat alwin boos wordt he xxx sterkte

Dit stukje vind ik echt, wauw, echt héél goed:

Nu weer terug naar de kanker. Kutkanker. Waarom moet kanker ons nou steeds hebben? Waarom mama? Waarom niet ik, mama heeft al zoveel te verduren. Maar zoals Stephanie al zei is mama een sterke vrouw. Een hele sterke vrouw. Mama is een taaie, die geeft niet zomaar op, dat had je gedroomd. Het is mijn mama. Mijn mama die er altijd voor me zal zijn, en ik net zo goed voor haar. Maar de kanker weet niet van ophouden. Kanker speelt een spelletje met haar. Jammergenoeg niet zo’n leuk spel als Monopoly of Scrabble. Nee, het is een gemeen spelletje. Kanker is gemeen.

Sterkte meisje, ik denk dat dit je wel helpt!

heel erg veel sterkte, en ik hoop dat je moeder zo snel mogelijk kankervrij is! (:

@above
ik denk niet dat ‘wordt’ in een sms zin heeft om te verbeteren --’

dankjewel :slightly_smiling_face: haha ja sorry voor de spelfouten, maar die mensen hadden dat zo gesmst, en ik heb dat letterlijk overgetypt. :stuck_out_tongue: dankjewel dat je dat stukje mooi vind! ik heb gewoon mijn gevoelens opgeschreven en dat verhaal is gewoon wat er nu in mijn hoofd omgaat :slightly_smiling_face: dankjewel voor alles!

dankjewel! ja ik hoop het ook! :frowning_face:

Ik vind het wel mooi geschreven eigenlijk, omdat jij het zo van je afschrijft heeft het iets persoonlijks om te lezen.
Post je nog iets?

En heel veel sterkte of course!

dankjewel! :slightly_smiling_face: ik weet niet of ik nog iets post, want ik weet nu eigenlijk niet meer dan dit. misschien na de operatie, ik kijk nog wel :stuck_out_tongue: