Stuitje?

In 2010 heb ik op mijn werk (destijds was ik cassiere en van alles in nog wat in een supermarkt) van een trap gevallen, ik heb elke tree geraakt met mijn stuitje. Ik heb er superlang last van gehad, en ik ben naar de dokter geweest want ik dacht gaat wel over. Na een lange tijd ging het ook over, tot vanochtend. Ik loop de ochtendkrant en het was superglad. (Gisteren ben ik overigens ook heel vaak onderuit gegaan). Ik ben wéér op mijn stuitje terecht gekomen, en het doet echt verrekte zeer. Ik weet wel zeker dat het gebroken is, maar toch kan ik niet fatsoenlijk zitten of lopen. (Helaas kan ik niet zomaar bij de kranten aangeven dat ik even niet kan lopen, want er is niemand die mij kan vervangen etc.) Maar hoe kom ik er achter of het nou een ontsteking is of gekneusd? En of het licht of zwaar gekneusd is. Ik begrijp dat ik daarvoor naar de dokter moet, maar ik wil vannacht mijn stuitje extra rust geven onder het slapen. Dus wat kan ik nu het beste doen? Niet dat ik het vererger of iets. Wie kan mij helpen?

Meestal krijg je als advies van de dokter om op een kussen te zitten en het moet vanzelf genezen.

Dat had ik ook op internet gelezen ja. Helaas heb ik geen ‘donut-kussen’ en met slapen is dat ook niet praktisch. Dus ik zoek even een tussenoplossing. En hopelijk kan ik morgen naar de dokter, en anders moet ik zien hoe ik dit weekend door kom want de pijn is niet te houden… Dus iemand enig idee wat ik nu kan doen? En morgenvroeg als ik de kranten loop?

Ja ik weet zo niet eigenlijk, geen ervaring mee! Wel rot voor je :frowning_face:
Een meisje uit m’n klas zat overigens ook op een gewone slaapkussen!

Ik zat ook er aan te denken aan een slaap kussen, maar aangezien ik soms momenten heb dat ik veel draai zal het niet helpen :’) M’n moeder zei al spierbalsem, het is wel een oplossing maar misschien dat iemand een nog betere weet fzo?

Februari 2010 ben ik ook gevallen.
Ik over een laagje ijs in Oostenrijk tijdens de wintersport. Terwijl ik niet eens ski.
Glad hup daar lag ik.
Hup het zieken huis in.
Bij mij hebben ze röntgenfoto,s gemaakt. Maar was bij mij niet gebroken. Al dacht ik van wel. Omdat ik ook als ik val s het altijd op mijn stuitje.
Ik hoorde van die arts dat zo wie zo je stuitje vaak flink zeer doet omdat het ja hoe moet ik het zeggen. Een week deel is
Meestal is het alleen gekneusd.
Ik was dus in Oostenrijk en niks bij de hand ik propte kussens in mijn rug en bij mijn buik snachts om zo weinig mogelijk te draaien en spierbalsam hielp mij voor geen meter.
Ga morgen langs de huisarts. Die kan je advies geven. En raag om een foto dan weet je het zeker.
Maar er is dan weinig aan te doen. Moet vanzelf genezen.
Zitten deed ik op een donzen heel zacht kussen.
En vaak blijft je stuit na 1 x vallen een zwakke plek.
Ben er vroeger ook al een paar keer op gevallen tijdens het schaatsen.

Succes ermee en sterkte

Spookkatje: Dank je wel. Hoe is 't nu met jouw stuitje?
Het doet nu echt weer superzeer! Ik ga er spierbalsem op doen en hopelijk naar de dokter vandaag. En misschien dat jullie nog tips hebben?

@ Feelthelove

Met mijn stuitje gaat het nu wel goed.
Maar is wel af en toe gevoelig nog vooral als er een weersverandering is dan voel ik het nog wel eens steken.
Spierbalsem hielp mij niks ik vond het niet eens prettig.
Gewoon even naar de dokter gaan.
Over een week gaan wij weer naar Oostenrijk en heb nu snowboots gekocht en in de sportwinkel van die spijkerzolen.
Tenminste goede want de action had ze ook maar die waren niks.
Heb deze nieuwe toen het zo glad was uitgeprobeerd en werken goed.
Ik wil niet weer o vallen la twee jaar terug
En verder heb ik niet veel tips dan kussens in e rug en buik voor het draaien snachtsEn
En een donskussen om op te zitten .
Het moet vooral uit zichzelf genezen.
Vraag de huisarts even of het verstandig is om er wel spierbalsum op te smeren.
Als het er rondom blauw is is arnica zalf wel goed.
Laat je even weten hoe het bij de dokter ging.

Sterkte
Knuf

Het is rondom niet blauw gelukkig!
Ik ben de hele spierbalsem vergeten, en mama heeft mij 1 tabletje van haar medicijnen gegeven zodat ik goed kon slapen dus dat heeft gewerkt. Ook heb ik ibuprofen ingenomen voor de pijn. De pijn is minder, maar ik denk dat die ibuprofen de pijn ook onderdrukt. En helaas is er geen plek bij de dokter vandaag!

Jammer dat je niet bij de dokter terecht kan . Stom dat je niet effe tussendoor kan. Als het echt niet gaat zou ik als ik jou was naar de dokterspost gaan vanavond.
Omdat in het weekend geen enkele huisarts gewone dienst draait.
En IND ibuprophen onderdrukt de pijn.

Ik ben ook een keer heel hard op mijn stuitje gevallen, van de fiets. Dat heeft een paar dagen echt heel zeer gedaan en vervelend gevoeld. Maar daarna is het vanzelf over gegaan.

Je zou er misschien tantum op kunnen smeren, dat is ook voor pijn aan gewrichten. Denk dat dat beter zal werken dan spierbalsem.

@ charcoal

Goed plan van je.
Denk dat het IND ook beter werkt omdat daar geen spieren zitten.
En aangezien het ook niet blauw is bij haar werkt arnica ook niet
Tantum is dus een goede tip

Ja. Ik slik sowieso ibuprofen dat verzacht de pijn maar het doet nog steeds pijn.
Dit weekend ga ik gewoon niet veel doen en maandag naar de dokter. Want niemand kan mij brengen naar de dokterspost helaas.

op een zwemband zitten haha :’)
ik ben vroeger een keer heel hard gevallen, verder nooit last van gehad, maar sinds een paar jaar wel. zou niet weten of het daarvan komt maar ik heb nu eens in de tijd een bultje (ontsteking?) op mn stuitjes dat echt verschrikkelijk pijn doet waardoor ik niet kan zitten. maar dat trekt na een paar dagen weg… heel vreemd

Ik heb 2 jaar geleden mijn stuitje zwaar gekneusd. (val van ongeveer 1,5-2m naar beneden) Ik kon amper lopen, laat staan zitten.
Zo snel mogelijk naar de dokter geweest die mij naar het ziekenhuis heeft doorgestuurd om foto’s te laten maken. Uiteindelijk heeft de dokter mij 2 weken platte rust voorgeschreven. Sindsdien niet meer gevallen op die plaats gelukkig, maar ik merk wel wanneer ik lang moet neerzitten op een harde stoel, auto of bus dat ik weer wat last begin te krijgen.
In de weken na m’n val had ik overal een kussen mee naar toe voor het geval dat ik moest gaan zitten (lessen, …)

Aan de reacties hierboven te lezen
Blijft de stuit dus na een val een zwakke plek

Bij mij ookkkkk

Zwaar of licht gekneusd bestaat niet, gekneusd is gekneusd.

Ik heb geen ervaring, maar heb wel een tijd erg last gehad van mijn rug. Ik moest toen slapen met een kussen onder m’n knieën, zodat m’n rug rechter lag. Dus ik kan je aanraden 's nachts een kussen onder je knieën/benen te leggen.

Ja, het blijft denk ik ook wel een zwakke plek. Mama had nog een bekkenband liggen en die heb ik erom heen gedaan, we hadden vrijdag met de dokter gebeld en dat kon dus dat geeft iets verlichting maar ik mag 'm niet te lang om haha. Maar maandag hoop ik wel een afspraak te kunnen maken! Rust tsja, overdag wel maar ik heb van Maandag tot en met Zaterdag in de ochtend 2 kranten wijken, en niemand kan die overnemen. Maar goed, nu is het afwachten op maandag…

Ben je al naar de dokter geweest.
Hoe is het afgelopen.