STUFI aanvragen

Hoihoi,

Van de week kreeg ik een mailtje van DUO: het is tijd om mijn studiefinanciering aan te vragen, omdat ik over een paar maanden in Amsterdam ga studeren. Ik heb al eens gekeken naar de aanvraag van die studiefinanciering, en het viel mij toen op dat je ook meteen moet bevestigen hoeveel je wilt lenen enzo. Maar dat weet ik echt nog helemaal niet? Ik heb bijvoorbeeld nog niet utigebreid met mijn ouders besproken wat ik zelf moet betalen enzo. Hebben hier meer mensen problemen mee, hoe pakken jullie dit aan? Ik vind het sowieso stom dat je zo’n mailtje precies in de examenweken krijgt, dat je het ‘allemaal zo snel mogelijk’ moet regelen!

-

ja idd je kan het altijd wijzigen tog zou ik als ik jou was dat gesprek met je ouders maar een snel hebben als je over 3 maanden gaat studeren.

Wel alvast aanvragen want DUO is nogal LANGZAAM van begrip. Voordat het bij mij goedging… Aargh. Maargoed je kan het inderdaad per maand aanpassen, dus dan kan je het er nog rustig over hebben.

Je kan je stufi ook over een maand pas aanvragen, dat hoeft niet per se nu. Denk maar aan alle lotingsstudies, die mensen weten nog niet eens óf ze uberhaupt kunnen gaan studeren tot half juli. Laat staan dat ze dan stufi kunnen aanvragen. Dus als je nog niet weet wat je gaat doen qua lening, kun je toch nog even wachten tot na de examens en er dan met je ouders over gaan praten. Tijd genoeg.

ze vragen dat nu omdat ze heeeel veel aanvragen gaan krijgen en als je het nu doet krijg je eerder bericht.
Verder kan je het bedrag altijd nog aanpassen hoeveel je wil lenen.
Als je er al over uit bent welke studie je gaat doen zou ik het wel nu al aanvragen het is niet zo heel veel werk namelijk.