Stufi aanvragen

Hey,

ik ben momenteel bezig met het aanvragen van mijn studiefinanciering. Nu moest ik invullen of ik in- of uitwonend ben. Ik ga volgend jaar uitwonend wonen en vraag me nu dus af of ik me in die nieuwe gemeente moet inschrijven of dat ik dat ergens moet doorgeven. Want ik heb nog een nieuw adres hoeven op te geven. Hoe werkt dit?

hmm, ligt er volgens mij een beetje aan of je dan al meteen uitwonend bent, heb je al een kamer gevonden? want stel nou dat je aanvraagt voor uitwonend maar je hebt de eerste paar maanden nog geen kamer, dan kan je een boete krijgen als je niet in de nieuwe gemeente ingeschreven staat, maar goed, je kan het al voor uitwonend aanvragen en dan alsnog veranderen als je aant begin toch nog geen kamer hebt.

Als je nog thuis woont vraag je inwonend aan, dat moet je pas veranderen als je al een kamer hebt.

Bel de klantendienst, die kunnen je vast beter helpen. :slightly_smiling_face:

Ja maar je mag het maximaal 2x per jaar veranderen, en dan heb je er dus al 1 van opgebruikt.
Er kan nog vanalles misgaan (je moet onverhoopt weer thuis gaan wonen voor een tijdje, en later weer terug, dan kun je het dus niet weer veranderen).

Ik zal wel op kamers moeten, omdat ik anders niet eens om 8.30 ergens aanwezig kan zijn ;-;

Volgens mij is dat niet waar hoor, daar heb ik echt nog nooit van gehoord?

Woonplek staat vast, ik ga bij familie inwonen aangezien een kamer huren in Amsterdam een fortuin kost. Heb trouwens gehoord dat bij familie inwonen ook als uitwonend geldt, zo lang je maar niet bij de ouders woont.

Dus op het moment dat mijn stufi ingaat moet ik mijn nieuwe adres wijzigen?

Op het moment dat je daar bijna woont moet je je stufie wijzigen, want je word regelmatig gecontroleerd en al helemaal als je het net aanvraagt en ze zien op welke school je nog zit.

ov chipkaart mag je 2x per jaar veranderen, stufi kan je elke maand veranderen, heb dit jaar eerst voor thuiswonend, daarna uitwonend, toen weer thuiswonend en daarna weer uitwonend aangevraagd, dus dat van 2x per jaar klopt niet;) maar als je al weet waar je een kamer hebt, kan je beter voordat je stufi ingaat het veranderen, want als t net in is gegaan, krijg je pas vanaf de volgende maand voor uitwonend betaald;)

Je tekent een contract op dat contract staat bijv 1 april. Ik mocht pas stuffie aanvragen voor 1 april, dat betekend dat ik in mei nog inwonend kreeg, dat is stom, maar zo zit het.

Maar je hoeft ons niet te geloven, doe gewoon wat je zelf wilt, als het niet klopt en ze komen er achter, is het toch mijn probleem niet :stuck_out_tongue:

Oke, gezien het hier toch over stufi gaat vraag ik mijn vraag ook gelijk even:

Wanneer kan je dat eigenlijk aanvragen? Want in juli ga ik een kamer zoeken en in september begint mijn studiejaar, maar kan ik dat nu al vast aanvragen of moet ik wachten tot ik mijn kamer heb of wat? Ja sorry voor mijn domme vraag maar ik snap d’r weinig van eigenlijk.

Het is volgens mij zo, datje echt eerst een kamer moet hebben je moet aangenomen zijn bij je studie, je kunt niet al in juni stufie krijgen voor de opleiding die je gaat doen, want dan kun ook nog voordat je begint met je studie stoppen, zeg maar, maar het staat ook vast op de site.

^okee thanks dan ga ik wel als ik ben ingeschreven dat aanvragen.

Je kunt het beste e-mailen of op de duo site kijken, want als ik het mis heb, loop je geld mis :slightly_smiling_face: toegeven dat ik duo echt de meest slechte site ever vind.

Ja ik ga zometeen even kijken. Mijn broer had ook heel veel geld misgelopen, omdat hij dus in Belgie studeert en dan heb je ook wel recht op stufi, maar ze gingen echt heeel ingewikkeld doen en pas na een halfjaar kreeg hij het dan eindelijk. Ik ga zelf ook in Belgie studeren dus dat probleem wil ik niet hebben haha.

http://www.ib-groep.nl/particulieren/default.asp staat op vanaf wanneer je het mag aanvragen, maar volgens mij kan je dat t beste zo vroeg mogelijk doen, want als je t aanvraagt betekent t niet dat je het ook meteen krijgt, je krijgt het toch pas vanaf wanneer je er recht op hebt;)

Als je je inschrijft voor je studie kan je het gelijk aanvragen. (: Die stap kom je volgens mij ook tegen als je je voor je studie in gaat schrijven.
En dan zet je hem gewoon op inwonend, want je kan pas uitwonend krijgen als je het adres van je kamer hebt, en natuurlijk pas per wanneer je die kamer ook echt hebt/betaalt. Maar als je dan al stufi hebt heb je dat zo omgezet, dat is geen probleem!

Dat idd.

Ok thanks!

Ik heb het al wel aangevraagd, en ook voor uitwonend maar nog met mijn ‘eigen’ adres zeg maar. Zodra ik geslaagd ben zal ik dit veranderen met mijn nieuwe adres. Dan doe ik het, als ik het goed begrijp, goed. Bedankt iedereen :slightly_smiling_face: