Pffff, ik twijfel zo erg. Dacht dat ik alles voor elkaar had, maar ik weet het niet.
Ik wist nooit echt goed wat ik precies wilde studeren. Heb veel interesses op verschillende gebieden, dus er is ook veel wat me aanspreekt. Rond september/oktober vorig jaar dacht ik het te hebben: Verpleegkunde. Hier heb ik me ook al voor aangemeld, en tegelijkertijd ook voor Logopedie. Dat lijkt me immers ook wel leuk. Met verpleegkunde kan ik mensen helpen en iets voor anderen betekenen, en met mensen werken lijkt me wel heel gaaf. Logopedie is meer iets met spraak en taal, en ook dat vind ik leuk omdat dat me heel erg interesseert.
Maar nu komt het; ik heb al bijna twee jaar lang Spaans op school. Ik vind het een supermooi vak en de taal spreekt me aan als geen ander. Niet voor niets dus dat ik gemiddeld een 9,4 sta… Met talen heb ik nooit moeite gehad, Frans bijvoorbeeld gaat me ook makkelijk af. Spaans doet echt wat met me, ben op uitwisseling geweest naar Spanje en wou daar nooit meer weg. Als ik de taal al hoor word ik helemaal vrolijk, en ik vind het altijd leuk om voor Spaans te leren of huiswerk ervoor te maken.
Dus ik twijfel nu of ik daar echt niet iets mee wil doen. Heb al vaker gekeken naar de studie Romaanse talen en culturen (op de universiteit) maar ik doe havo. Dus dan zou ik eerst een vooropleiding moeten doen, en heb ook geen idee welke.
Mijn vraag is nu, weten jullie misschien een oplossing? En wat zouden jullie doen in mijn situatie?
Als er iemand is die Romaanse talen en culturen studeert óf lerarenopleiding Spaans in Utrecht, kan diegene mij er dan misschien wat meer over vertellen?
Alvast bedankt !!