Studieswitch

Ik ben 18 en ik studeer nu anderhalf jaar Maatschappelijk Werk en Dienstverlening, maar de laatste tijd ben ik mijn motivatie kwijtgeraakt, mijn stage met verstandelijk beperkten vind ik niet uitdagend genoeg, en ondanks dat ik al sinds ik klein was maatschappelijk werker wilde worden begin ik steeds meer te twijfelen of dit wel het beroep is voor mij. Ik haal overigens super cijfers, waardoor ik mij recentelijk ben gaan oriënteren op universitaire bachelors, onder andere Management of International Social Challenges. Maar ook hierbij blijf ik twijfelen.

Ik twijfel zo ontzettend of dit wel mijn opleiding is, omdat ik met tegenzin naar stage ga en ik niet zeker weet of ik mijn hele leven maatschappelijk werker wil zijn, en of er uberhaupt wel werk in is. Daarnaast zit ik rond te kijken naar opleidingen als Communicatie (International Event, Music & Entertainment Studies) en Communicatie en Multimedia Design, omdat ik het super vind om creatief bezig te zijn, ik hou van organiseren en plannen. Een opleiding in deze richting was altijd mijn tweede keus, maar ik wist niet zeker of ik creatief genoeg was en of ik het wel aan kon.

Ik zit met een dilemma, ik weet niet of ik beter door kan gaan omdat ik al anderhalf jaar in de opleiding zit, of ik een andere opleiding moet kiezen, naar de universiteit moet gaan in hetzelfde veld, ik ben zo ontzettend aan het twijfelen en gesprekken met mijn studieloopbaancoach leiden ook niet tot duidelijkheid.