Studieschuld in 1x aflossen, hoe?

Hee meiden, ik ben afgelopen maand gestopt met studeren en wil nu al m’n schuld (stufi+OV) in 1x aflossen. Echter kan ik niet vinden hoe/waar dat moet.

Op Mijn DUO onder het kopje ‘mijn schulden’ staat het volgende:

Saldo schuld €(bedrag) Betaalwijze [b]Niet van toepassing[/b]

Dus ik ben gaan googlen hoe ik het dan wel kon aflossen, en kwam hier op uit:https://duo.nl/particulier/terugbetaler/aflossen/extra-aflossen.jsp

Wilt u uw volledige studieschuld in 1 keer aflossen? Dan heeft u uw actuele schuldhoogte nodig. Als u al verplicht terugbetaalt of dit volgend jaar gaat doen, kunt u dit vinden in Mijn DUO. Log in op Mijn DUO om uw schuld in 1 keer af te lossen. [b]Ga naar naar ‘Mijn Schulden’ en kies voor ‘in één keer aflossen’ onder ‘Meer betalen’.[/b] U ziet nu uw actuele schuldhoogte. U betaalt via iDEAL.

Maar onder ´mijn schulden´ kan ik nergens ´meer betalen´ of ´in een keer aflossen´ vinden. Er zit ook geen dropdown menu onder mijn schulden ofzo.

Ik snap er niks van, weet iemand hoe dit moet? Ik wil het zsm aflossen zodat ik meer inzicht krijg in mijn financiële situatie.

Het zal waarschijnlijk even duren voordat het bedrag daar staat. Ze moeten het even precies berekenen en daarna kun je het daar gewoon terugvinden en afbetalen. Dus even geduld hebben en dan komt het er als het goed is gewoon te staan. Is puur iets administratiefs en automatisch proces wat niet zo snel gaat.

Klopt wat Piglet zegt. DUO is altijd heel traag met dat soort dingen. Ik zou nog even wachten tot februari, dan zou het er wel op moeten staan. Zo niet, dan moet je even contact opnemen met DUO.

Kun je niet bellen met duo? Ze zijn meestal heel behulpzaam aan de telefoon en kunnen meer inzien dan jij.

Waarom staat er eigenlijk betaalwijze niet van toepassing dan?

Ik heb precies hetzelfde, maar ik zag dat er nog een regeltje onder het kopje ‘In een keer aflossen’ staat:

Kunt u niet inloggen op Mijn DUO? Of bent u recent afgestudeerd of gestopt met uw studie? Neem dan contact met ons op.

Dus dat ga ik maandag maar even doen dan.

Dit komt waarschijnlijk omdat je pas na een aantal jaar hoeft te beginnen met aflossen. Ik ben nu pas begonnen met aflossen terwijl ik al een tijd niet studeer. Bel ze op en zeg dat je in 1x wil aflossen, je zult zien hoe snel ze het voor je regelen :wink: