Studiepunten

Hoe werkt dat nu eigenlijk? Wie kan mij er eens uitleg over geven. Ben al een tijdje opweg met mijn studie, heb nog 0 studiepunten dus ik snap er geen fúck van.

welke studie doe je, welk jaar zit je?
Hebben jullie geen onderwijs & examenregeling (OER) online staan op jullie schoolsite?
Daar staat dit allemaal in uitgelegd.

Bij mij gaat het zo:
Studiepunten worden alleen gegeven als een vak voldoende is afgerond. (bijvoorbeeld met een dossier en tentamen)
Dus als je iets niet gehaald hebt of je hebt het resultaat nog niet terug, dan heb je ook geen studiepunten.
Ik moet er 60 in een jaar halen, 15 per periode.

Ik krijg voor ieder vak dat ik met een voldoende afsluit (vaak is dat een essay en een tentamen, beide moeten voldoende zijn) 7.5 ects - dat zijn de punten.
Een bachelor op het hbo is in totaal 240 punten, op de uni 180.

Ik studeer de Pabo en zit in het eerste jaar. Maar alles is zo onduidelijk, ik kan nergens vinden waarvoor ik studiepunten kan krijgen en hoeveel ik er uberhaupt nodig heb. Ik zal toch eens naar de commissie oid gaan.

je kan proberen te googelen op: OER (naam opleiding en school)
Misschien dat je daar al mee verder komt :slightly_smiling_face:

Bij ons kon je ook studiepunten per module verdienen, 12 per module waarvan 6 voor participatie en 6 voor toetsen (dus als je 1 van de toetsen niet haalde kreeg je geen studiepunten totdat je deze allemaal hebt).
16 voor stage, en nog een paar losse voor belangrijke opdrachten etc.

Oke! Heel hartelijk bedankt allemaal!

Op welke pabo zit je? Welke school? Want ik doe ook de pabo en anders kan ik je wel wat uitleg geven

Je heb toch een slb-er die dat soort dingen weet, en je studiegenoten.

In de Hogeschoolgids staat het ook.

Ik studeer ook de Pabo! Je kan bij ons elke periode/module hoe je het ook noemt 15 punten halen. Bij mij op school door het halen van opdrachten, toetsen, aanwezigheid en voldoende afsluiten van de vakken. Als het echt zo onduidelijk is zal ik het als ik jou was aan je slb’er vragen. Die weet het wel als het goed is!