Studiekeuzestress

Help!!! Ik heb nog steeds geen studiekeuze kunnen maken. Ik zit tussen de studies psychologie, geschiedenis, taal- en cultuurstudies en kunstgeschiedenis. Psychologie heeft lange tijd mijn voorkeur gehad, maar nu twijfel ik omdat het zo’n massale studie is. Geschiedenis heb ik altijd een leuk vak gevonden net zoals kunstgeschiedenis. Taal- en cultuurstudies lijkt me erg leuk, want dan kan je vakken van verschillende studies combineren. Erg leuk, maar het voelt ook een beetje als uitstel van mijn studiekeuze. Heeft iemand goed studieadvies?

Ps. Ik weet wel dat ik in Utrecht wil gaan studeren. Toch iets. :wink:

Als je zeg maar alle omschrijvingen van de studies nog een keer doorlees (ik ga er vanuit dat je wel naar open dagen bent geweest) waar voel je dan het meest tot aangetrokken? En dan niet denken aan aspecten zoals ‘geen werk in te vinden’ en dat het een massale studie is.

Goede tip! Toch vind ik het lastig om de keuze te maken.

Ik twijfelde ook heel erg, ik doe nu psychologie maar ika volgend jaar naar een andere studie.
Doe anders eens de test bij icares.com, bij mij hielp dit heel erg :slightly_smiling_face:

Waarom ben je gestopt met psychologie?

Wat wil je later doen? Ik heb ook een tijdje getwijfeld over geschiedenis, maar toen kwam ik erachter dat je daarmee alleen docent kunt worden. En ik wil absoluut niet het onderwijs in…

Ik zou bij alle opleidingen een meeloopdag doen, praat met studenten etc.
Laat je niet afschrikken omdat het een massale opleiding is, maar probeer jezelf te onderscheiden in het vak. En daarnaast vallen er ook heel veel mensen af, dus het worden er steeds minder.