Studiekeuzes

ik zit momenteel in 4vwo.
en ik moet een beetje gaan kijken welke richting ik in wil qua studie.
nou weet ik het totaal nog niet, ik heb echt geen idee wat ik wil.
ik wilde graag geneeskunde gaan studeren, maar vanwege de moeite die ik had met Biologie, Scheikunde en Natuurkunde kon ik niet kiezen voor N&G.
Nu heb ik E&M met Spaans en Aardrijkskunde.
ik ben het beste in talen, maar ik weet niet of ik iets met talen wil studeren…
Psychologie leek me wel wat, maar daar is weinig werk in te vinden.
heeft er iemand een tip voor een studie?

Ik zou gewoon naar veel open dagen gaan en daar een beetje rondkijken :slightly_smiling_face: dan kom je er vanzelf achter wat je leuk vindt! Ik wist dat in 4VWO ook echt niet.

Psychologie is inderdaad heel erg leuk. Er is werk in te vinden, je moet wel moeite doen maar dat moet tegenwoordig met de crisis bijna overal wel. Tegen de tijd dat jij afgestudeerd bent, ben je minstens 6.5 jaar verder dus dan kan de arbeidsmarkt er alweer heel anders uitzien!

Ja daar heb je gelijk in, bedankt!
iemand anders nog andere studies?

Naar veel open dagen gaan inderdaad en je kunt ook een dagje meelopen. Vraag ook naar ervaringen van andere studenten. Er is hier ook een algemeen topic waarbij je vragen kunt stellen over verschillende studies, zie: http://forum.girlscene.nl/forum/school/algemeen-topic-voor-vragen-studies-286562.0.html

dankjewel! @faith

Er bestaat een gids met ALLE universitaire studies erin, met een korte omschrijving erbij. Als je alles doorleest valt er waarschijnlijk al driekwart af, en zo kan je langzaam een beetje ontdekken wat je leuk lijkt en wat niet!

ik zal eens op zoek gaan naar die Gids!
dankje!

Doorstrepen wat je niet leuk lijkt is best leuk. Krassen enzo :grinning_face_with_smiling_eyes:

aaagh , ik weet echt niet wat ik moet kiezen! Geneeskunde lijkt mij wel interessant, maar het ingangsexamen is zo moeilijk :hammer:

biomedische wetenschappen, gezondheidswetenschappen, andere zorgrichtingen (: ?
of gewoon proberen.
En anders ook opleidingboekje aanvragen en de minder leuke dingen wegstrepen. De leukste houd je dan over om open dagen en meeloopdagen te doen!