Studiekeuzecheck opleiding logopedie

Ik heb me opgegeven voor de studie logopedie bij Hogeschool Utrecht en ik heb een vraagje,
namelijk: heeft de opleiding logopedie een (digitale) studiekeuzecheck?
Logopedie heeft namelijk wel een toelatingstest waarvoor je moet slagen, maar heeft het vanderest hetzelfde matchingtraject als andere studies?

Weet iemand dit of heeft iemand hier ervaringen mee?
Sorry als ik het een beetje onduidelijk beschrijf hihi

Iemand die ik ken die aan de HAN logopedie doet moest ook een toelatingstest doen
Ze moest dan een liedje zingen en dan zeggen of het vals was enzo ook moest ze een verhaal voorlezen en die dingen, ze letten vooral op je uitspraak van de woorden maar weet niet of dat bij HU hetzelfde is.

Okee dankje, weet je toevallig ook of die vriendin ook nog digitaal een formulier moest invullen met vragen?
Of moest ze alleen een toelatingstest doen?

Hee Tessa! Ik ben derdejaars logopediestudent in Utrecht, dus ik hoop dat ik je verder kan helpen. :slightly_smiling_face:

Toen ik de toelating deed (3 jaar geleden), hoefde ik alleen nog een geschiktheidsonderzoek te doen, waarbij ze je stem en spraak beoordelen. Sinds vorig jaar hebben ze een heel matchingstraject ingevoerd, wat bestaat uit:

• het geschiktheidsonderzoek
  • een taaltest
  • een gesprek met een docent over je verwachtingen van de studie en waarom je voor logopedie gekozen hebt

De taaltest en het gesprek zijn niet bindend, het onderzoek wel! Dus als je het onderzoek haalt, word je toegelaten tot de opleiding. :slightly_smiling_face:

Hopelijk heb ik je vraag voldoende beantwoord. Als je nog meer vragen hebt, mag je ze nog stellen (of in het algemene logopedietopic) of me een PM sturen.

Er is een algemeen logopedie topic