Studiekeuze?

Hoi allemaal,
ik zit in de 2es dus voor volgend jaar moet ik kiezen tussen studierichtingen. Ik woon wel in België dus dat is helemaal anders dan in Nederland, maar ik zal het proberen uit te leggen (:

Dusss… Nu doe ik 5 uur Latijn met 2 uur Grieks. Dat Grieks laat ik zoiezo vallen, maar Latijn zou ik graag voordoen. Het probleem is alleen, op mijn school kan je alleen 2 uur Latijn voordoen, anders moet je van school veranderen. Al mijn vriendinnen blijven op deze school, en dat zou ik ook liever doen natuurlijk. Maar aan de andere kant wil ik wel gewoon die andere richting doen…
Ik zit hier nu al heel lang over te twijfelen en soms denk ik ‘Ja ik blijf gewoon hier’ maar dan ben ik weer bang dat ik er spijt van krijg en begint het weer van het begin. Oke nogal interessant >< Maar jullie mening?

Ga met de decaan praten!

Dus je wil 5 uur houden of zo?
Waarom precies?

Ik zou naar je decaan gaan inderdaad. Zoiets hebben jullie toch ook wel in België? Iemand waar je mee kunt praten over je studiekeuze…
Bedenk goed wat je wilt, wat voor opleiding je na de middelbare wilt. Als je daar echt 5 uur Latijn voor nodig hebt, dan kun je overwegen om van school te wisselen.

Maar de decaan kan je alles uitleggen! :slightly_smiling_face:

als je echt graag die richting wil zou ik dat doen en niet blijven voor je vriendinnen. je zal heus wel nieuwe vrienden maken op een andere school hoor :slightly_smiling_face:. en het is natuurlijk niet dat je van school veranderd dat je je vriendinnen dan nooit meer zou kunnen zien he :slightly_smiling_face:.

Ja, maar dat noemt dat het ’ Clb ’
& dan is dan een groep mensen waarmee je kan praten ;d

Doe dan Moderne als je echt niets weet.
-.-

Latijn is zo’n vreselijk nutteloos vak na je schooltijd…

Doen wat jij wilt! op die nieuwe richting vind je ook wel weer vrienden :slightly_smiling_face:

Ook als je eh iets als arts wil worden dan niet toch? Ik bedoel je moet dan alles in het Latijn kennen toch? Al die gevrichten en spieren enzeu.