Studiekeuze

Hey!
Ik zit nu op de havo en ben er nog niet aan uit wat ik precies wil. Na verschillende open dagen te hebben gedaan, zit ik alsnog te twijfelen tussen Bedrijfskunde MER en Verpleegkunde (duaal). De school ben ik al wel over uit.
Ik had verpleegkunde nog niet echt overwogen, maar omdat mijn grote droom was om arts te worden en ik daar op de havo compleet van ben afgestapt, had ik niet meer naar verpleegkunde gekeken. Tot nu en ik vind het helemaal geweldig en ik zie mezelf echt al verpleegkunde doen, maar het probleem is… dit heb ik ook met bedrijfskunde MER. Ik wil het allebei doen!
Omdat ik volgend jaar pas moet kiezen, is het allebei een lotingsstudie dus dan kan ik niet de andere opleiding als tweede keuze aangeven. Ik weet echt niet wat ik moet doen.

Ik wil zo graag beide doen.
Ik heb interesse in mensen verzorgen, economie, management, organiseren, helpen, geld, financieen, fiscaliteit en recht. En ik heb geen idee wat ik moet.
Het grote voordeel van HBO-V is dat ik dat duaal kan doen en dus de eerste twee jaar school heb en dan daarna ga werken.

Zo lastig al die opleidingen, zit met hetzelfde probleem… zoveel twijfels (wel andere opleidingen haha)

sorry dat je aan me reactie niks hebt haha

Zo irritant al die keuzes. Zou het eigenlijk allebei wel willen doen

up

Ik zou zeggen… leer door voor je droom: arts! Geneeskunde is echt wel de moeite waard, ook kan je met de decentrale selectie ervoor zorgen dat je niet mee hoeft te loten! Ik heb zelf gekozen om HBO te gaan doen maar vind het nu uiteindelijk toch zeer sund dat ik niet heb doorgeleerd (VWO) om daarna naar de uni te gaan.
Maar het is en het blijft jouw eigen keus natuurlijk!

veel succes!

Ik heb 5 jaar gymnasium gedaan maar toen werd het echt gewoon te moeilijk. Ik zou nooit van mijn leven door die loting heen komen. Daarom wilde ik het ook niet meer. Omdat ik 19 ben als ik klaar ben met havo, dan ben ik 21 als ik klaar ben met vwo en dan… nog 12 jaar doorleren. Wil ook een gezin en dat gaat niet echt samen!