Studiekeuze: Wat wil ik nu echt?!

Heey meiden,
Ja dit is weer zo een typische help-me-bij-mijn-studiekeuze-vraag :flushed:, maar het zit zo.
Mijn twee grootste eigenschappen zijn creatief zijn en initiatief nemen. Ik ben altijd heel creatief geweest. Vroeger knutselde ik er op los, ik maakte een nep-camera waar het lichtje van brande, ik maakte een ticketjesscheurder voor bij mijn speelgoed kassa, ik hield ervan om ikeameubels in elkaar te zetten, ik volgede tekenles, enzovoort. Sinds het tweede middelbaar wou ik interieurarchitect worden. Ik hou van mooi interieurs, ik kan er uren blijven naar kijken. Het ontwerpen in de opleiding spreekt me heel erg aan maar sinds het vierde middelbaar weet ik niet meer of dit echt de job is die ik wil gaan doen.
Ik volg Economie-Wiskunde en dus ook het vak economie interesseert me enorm. Ik vind de maatschappij heel boeiend. En zelf ben ik ook heel ondernemend. Ik hou ervan om dingen op poten te zetten. Het zou me niet verbazen moest ik later ondernemer worden.
Mensen geven ook altijd complimenten op mijn schrijven, dat ik mooi en vlot schrijf. Dus sinds kort ben ik ook aan het denken om journalist te worden. Dan zou ik eerst een jaar economische wetenschappen studeren en daarna een master journalistiek. Maar dan heb je nog zo een talentje van mij dat ik heel goed kan ontwerpen en dan niet interieurs maar grafisch ontwerp. Ik ben heel goed in Powerpoints en ander dingen zoals affiches, brochures, … maken. Alleen denk ik niet dat ik grafisch ontwerp echt wil studeren.
De keuze gaat dus vooral tussen interieurarchitect of journalist worden. Wat me zo aanspreekt in die jobs is dat je ook buitenkomt en onderweg bent, dat je niet altijd achter je bureautje zit. Daarbij ontmoet je ook mensen. Sociaal contact vind ik ook belangrijk. Dus ik weet het even helemaal niet meer. Wat me het meeste afschrikt bij interieurarchitectuur is dat de opleiding direct al zo specifiek is, je kunt met je diploma enkel interieurarchitect worden. Wat me afschrikt bij journalistiek is dat ik misschien niet goed genoeg ban want talen zijn daar toch wel belangrijk en ik heb eerder een wiskundeknobbel.
Dus geef alsjealsjeblieft even jullie mening over dit alles en als jullie nog andere interessante opleidingen voor mij weten post die dan ook even. :upside_down_face:
Alvast superduper bedankt! :bowing_man: