Studiekeuze probleem

Hoi!

Over een jaar ben ik klaar met mijn opleiding Doktersassistente MBO-4, en ik wil graag doorstromen naar het HBO. Alleen heb ik geen flauw idee wat ik later met mijn leven wil gaan doen. Ik zit nu in de Zorg, maar dat wil ik toch niet mijn hele leven lang gaan doen. Ik ben goed met talen, en opzich lijkt het mij best leuk om iets in die richting te doen maar… wat? Ik nam al een kijkje op de opleiding International Business and Management, maar ik heb er echter geen goed gevoel over. Ik moet ik januari (ofzoiets) mij aan gaan melden bij een HBO opleiding maar idk of dat wel iets word ;-;

Weet iemand misschien leuke opleidingen? Mag overal in het land zijn, dat maakt mij niet zoveel uit.

x.
PS. Weet iemand toevallig wat je gemiddeld moet staan voor Nederlands, Engels en rekenen om zonder problemen toegelaten te kunnen worden?

Let erop dat je niet bij alle opleidingen zomaar kunt doorstromen, als het niet aansluit moet je tegenwoordig soms bijspijker cursussen doen. Cijfers verschilt ook per opleiding, dus ik zou eerst een opleiding uitzoeken en dan vragen wat de eisen zijn bij die specifieke opleiding.

Misschien logopedie of tolk?

Ah dat is een goeie! Dankjewel!

Ik zou je aanraden om eerst te kijken welke sectoren je echt niet aanspreken. Zo kan je deze alvast afstrepen van je lijst. Je zei al dat je de zorg niet echt leuk vond, dus dan kan dat van je lijstje af. Wat zijn je hobby’s? Misschien ben je ontzettend creatief, dan kan je vanaf daar kijken welke sectoren je wel aanspreken.

Verder zou ik veel open dagen bezoeken, (gratis) studiekeuze testen doen, en kijken of je meeloopdagen kan doen. Zo krijg je al een groter beeld van een opleiding. Ik zou je keuze niet te overhaast maken, dat is zonde van je tijd en geld.

Succes!