Studiekeuze! Help?!

Hey iedereeeen,

zoals de titel al een beetje weggeeft heb ik echt enorm veel stress om mijn studiekeuze.
Heb vorig jaar mijn vwo diploma gehaald met een e&m profiel en ik studeer nu bedrijfseconomie aan de uni. Alleen ik vind het dus helemaal niks en heb al besloten dat ik ga stoppen. Nu moet ik dus een nieuwe studie kiezen en ik zie echt door de bomen het bos niet meer. Heb al 100 studiekeuzetests gemaakt maar die blijven gewoon nietszeggend. Ik weet ook niet of ik volgend jaar HBO of nog een x uni wil gaan doen. Ik vind geen 1 studie écht leuk en ben veel te bang weer een verkeerde keuze te maken. Ik heb het gevoel meer de sociale kant op te willen maar eigenlijk weet ik niks zeker… heeft iemand tips, please? :flushed:

Misschien helpt een tussenjaar nemen? Dan kun je goed nadenken over wat je wilt en verschillende universiteiten en hogescholen bezoeken. Ik ben zelf 2 jaar geleden ook gestopt met m’n studie en heb daarna een tussenjaar genomen, zodat ik goed na kon denken over m’n studiekeuze.

tussenjaar nemen inderdaad.
bezoek open dagen, meeloopdagen. Krijg indrukken van opleidingen, want als je testen blijft doen en weet dat ze niet helpen schiet je daar ook helemaal niks mee op.

Het lijkt mij het beste om een tussenjaar te nemen. Dan kun je een beetje werken en ook veel dieper ingaan op opleidingen. Misschien is het een tip om te gaan kijken naar beroepen die je leuk vind? Zo kun je de bijpassende opleidingen vinden en misschien dat daar dan wat tussen zit.

Praat hier ook eens mee met je studieadviseur, die geven je vaak (heel) goed advies