Studiejaar in het buitenland (EF, ESL ect.)

Wie heeft er ervaring met een studiejaar in het buitenland met name een taalcursus? Hoe beviel dit en hoe duur was het ongeveer? hoor graag ervaringen :grinning:

Ik wilde dat ook gaan doen, maar was iets van €10.000 euro :’) Uiteindelijk dus niet meer gedaan.

Omg. Ik snap echt niet hoe mensen dat kunnen betalen. Hier was ik al bang voor…

Ik ben een maand weggeweest en dat kostte volgens mij ongeveer 2.000 euro (overigens niet alleen het geld wat ik aan de instantie moest betalen, maar inclusief vliegen, uitjes, eten, gastgezin ed). Ik vond het echt een topervaring, ook omdat het voor mij voor het eerst was dat ik dat soort dingen zelf regelde en alleen wegging. Maar het is wel behoorlijk duur, zeker als je een jaar weggaat.

^Met welke organisatie ben je geweest, welke taal heb je geleerd en welk land ben je naartoe gegaan?

http://forum.girlscene.nl/forum/school/het-algemene-taalcursussen-topic-301338.0.html
daar staat ook veel

EF is ook moeilijk duur en mega commercieel.
Ik ben zelf na mn middelbare school een jaar met YFU weggeseest, kost alsnog wel veel geld, maar echt alles wordt voor je geregeld en het zijn hele lieve mensen die je met al je problemen helpen.

Als je echt het geld niet hebt, kun je altijd nog overwegen om bijvoorbeeld au pair te worden!

Ik ben recentelijk afgestudeerd en zat met het idee om ook een taalcursus te gaan doen in het buitenland. Met het idee dat ik toch ff weg ben uit NL en tegelijkertijd ook iets nuttigs leer. Mijn idee was om een examencursus te volgen. Aangezien ik door mijn HBO diploma al fatsoenlijk niveau heb, kan ik met zo’n cambridge examen niveau C halen.

Ik heb echt héél véél georiënteerd. Van EF (afzetters tot de max) tot ESL, StudyTravel, Interlanguage etc etc. Zo’n examencursus duurt gemiddeld 8 tot 12 weken (best groot verschil, verschilt per organisatie, don’t ask me why haha?) en de goedkoopste bestemmingen zijn Malta (wat wel een relatief duur land is in levensonderhoud) en Ierland.

Maar ik vond de prijzen echt bizar. Tijdens mijn zoektocht kwam ik terecht bij prijzen tussen de 4000/5000/6000 euro, waar dan nog allerlei dingen bij komen. Zoals vliegtickets, tranfers, levensonderhoud, boeken, examengeld (verschilt allemaal per organisatie wat er wel of niet bijzit).

Voor dat geld kan je echt zoveeel leukere dingen doen. Op mijn bucketlist staat nog een rondreis door Australië/Nieuwzeeland, daar kan die 4000 euro dus veel beter voor gebruiken. Dus ik heb mijn taalcursus in het buitenland ideetje maar vaarwel gezegd.

^Daar ben ik inmiddels ook achter gekomen. Vond wel een taalschool in een andere taal in het buitenland die rond de 1500 was voor 8 weken (opzich te doen) maar dan komt daar ook nog overnachtingen e.d. bij. Twijfel echt enorm want het is zo’n smack geld wat je er in steekt.

Een kennis vertelde mij een keer over StudyTravel en ze vond het ook nog eens een geweldige ervaring. Misschien de website even doornemen? Ik zit daar zelf ook aan te denken als ik dit schooljaar af heb gerond!

^Ik heb even gekeken en de prijzen daar liggen wel een stuk lager! Zag hier 8 weken met appartement vanaf 1580. Dat is nog te doen in tegenstelling tot 4000 :’). Weet jij al wat je wil gaan doen?