Studiefinanciering

Ik word eind juli 18 en krijg dan ook studiefinanciering. Maar nu willen mijn ouders die studiefinanciering hebben i.p.v. ik, maar dit kan toch helemaal niet of wel?
Ik moet nog 1 jaar naar school en heb dan me MBO diploma, of ik daarna nog verder ga studeren naar het HBO weet ik nog niet.

Het kan wel denk ik?
Maare waarom? Omdat zij je studie betalen?

Tuurlijk kan dit wel… Je krijgt studiefinanciering om je studie te bekostigen, als je ouders je studie betalen kan dit wel volgens mij hoor.

kan niet. Je studiefinanciering wordt altijd op jou eigen rekeningnummer gestord. Dan moet je gewoon jou bankrekeningnummer opgeven!
Ik hoor soms wel van mensen dat ouders de studiefinanciering krijgen, maar dan maakt de student het geld weer over naar haar ouders als het goed is. Maar de ouders betalen dan ook meestal alles voor diegene.

Je moet gewoon je eigen rekeningnnummer opgeven en dan wordt het op jou rekening gestort. En sowieso je bent dan 18 dus dan mag je zelf beslissen hoor

Hij MOET op je eigen rekening gestort worden ja. Maar als je ouders je school en dergelijke betalen, is het toch logisch dat hij naar hen gaat…?

Ik heb even een hele andere vraag tussen door, gaat ook over studiefunfanciering. Ik hoor van verschillende mensen dat ze verschillende bedragen ontvangen, hoe kan dit? Ik weet dat het ligt aan het inkomen van je ouders maar toch. Een meisje uit mijn klas krijgt bijvoorbeeld ¤280 in de maand en ik las op internet dat het rond de ¤90 p.m. is. Hoe kan dat meisje uit mijn klas dan aan ¤280 komen? Ik heb het haar wel eens gevraagd maar zij zei dat het kwam omdat ze een bezwaarschrift heeft ingevult maar verder wist ze het niet meer precies. Kan iemand me helpen?

Als je thuis blijft wonen, is het 93¤ ofzo, maar als je op kamers gaat wordt het idd iets van 280 :slightly_smiling_face:

idd als je thuis blijft wonen krijg je ong. 93 euro en als je uitwonend bent krijg je 240 ofzo.
Maar sommige studenten krijgen ook nog aanvullende beurs, en dat is wanneer je ouders onder het gem. verdienen. dan krijg je 480 ofzo als je uitwonend bent en in de 200 euro als je nog thuis woont;)

Ik krijg 719 in de maand. Maar dat komt omdat ik de maximale lening heb aangevraagd. En ik woon nog thuis.
(Mijn ouders kunnen mijn college geld op dit moment niet betalen)

Maar zij woont gewoon nog bij haar ouders en volgens mij verdienen die ook niet onder het gemiddelde. Ik vraag me dan af hoe zij aan ¤280 per maand komt :anguished:?

Denk een lening?
Of ze heeft een ander adres opgegeven.

Je studiefinanciering kan gewoon op een andere rekening dan je eigen gestort worden hoor.

ik krijg nog minder maar krijg straks ook veel meer. dat komt omdat ik geen conact meer heb met mijn vader. hij betaald dus ook niet. dus krijg je alleen staande ouder toeslag ofzo iets. hierdoor kan je bedrag hoger uitkomen.

Ook even een andere vraag(ik word binnenkort 18), hoe zit het met zorgtoeslag? Ik wilde het net aanvragen word er gevraagd naar mijn jaar inkomen maar ik weet nog niet precies hoeveel studiefinanciering ik krijg en ik werk niet iemand ervaring?

mijn ouders gaan ook mijn studie betalen volgend jaar (niet de boeken en studiereis etc. dan) maar ik krijg zelf de de studiefinanciering? dus zo logisch is dat niet hoor…

oh, oud topic

als ergens je jaarinkomen word gevraagd, is dat alleen hoeveel je werkt, niet wat jevan je ouders krijgt of je stufi, heb ht eens nagevraagd :slightly_smiling_face:

Mijn studiefinanciering werd niet gestort op mijn rekening hoor, dus dat is onzin dat ie op je eigen rekening gestort moet worden :stuck_out_tongue:
Maar mijn ouders kregen mijn stufi ook, vond ik wel zo normaal…

^ Net waar je/je ouders voor kiezen, in principe maakt het niet uit.

Ok thanks! Domme vraag misschien maar is het niet raar om daar dan 0,00 euro te zetten o.0’’?

oud topic maar toch eventjes proberen.

ik heb anderhalve week mijn studiefinanciering gewijzigd alleen er staat bij duo dat je een formulier moet invullen van je ouders alleen deze heb ik nog helemaal niet binnen gekregen, hoelang duurt zoiets?
& hoe kan ik mijn aanvullende beurs verhogen?