Mijn vriend is 24 en studeert op de universiteit. Hij zit nu in het vierde jaar van zijn bachelor (waar drie jaar voor staat). Het lijkt er op dat hij zijn bachelor dit jaar weer niet gaat halen. Hij doet echt zijn best, het lukt alleen niet. Na zijn bachelor wil hij nog een master gaan doen, deze duurt 1 jaar maar de vraag is dan nog of hij daar ook niet langer over gaat doen. Dit is namelijk ook de moeilijkste master binnen zijn vakgebied en aangezien hij zijn bachelor al zo moeilijk vindt.
Hij baalt er zelf heel erg van, dat vind ik erg vervelend voor hem.
Ik ben zelf over 1.5 jaar afgestudeerd als ik op schema blijf… ik ben dan 21.
Vind de situatie wel lastig omdat ik bang ben dat hij niet zn diploma gaat halen. Snap dat dit niet echt lief en motiverend klinkt. Alleen zet mij wel aan het nadenken over de toekomst. We zijn drie jaar samen zou graag op termijn samen willen wonen en reizen alleen dat is in deze situatie niet mogelijk. Situatie waar wij allebei niet voor kiezen uiteraard.
Mijn vraag is voornamelijk of iemand ook in een soort gelijke situatie heeft gezeten en hoe je er dan mee om bent gaan/ jullie kijk op deze situatie.
Voelt nu zo uitzichtloos… hij heeft ook geen ander diploma.