Studie vraagje

-

-

Volgens mij heb je voor er wel economie voor nodig toch?

Ik zit in het 6e jaar en weet het nog niet (:

-

Als er staat dat het niet persé zo is, dan hoef je dus geen economie gehad te hebben lijkt me. Ligt eraan of je economie makkelijk vind?

-

Ik zou even bellen naar een opleiding die je leuk lijkt. Als je niet de gevraagde kennis hebt zijn er vaak mogelijkheden om bij te spijkeren, bijvoorbeeld in de zomervakantie en dan alsnog mee te kunnen doen. Voor accountacy zullen wiskunde en economie (en m& o) een goede basis zijn.

Trouwens je zegt: omdat je het bedrijfsleven aan spreekt en omdat je graag met cijfers werkt. Misschien dat deze ook wat voor je zijn:

• bedrijfskunde
  • technische bedrijfskunde (meer gericht op productiebedrijven)
  • Small business & Retail management (zelfstandig ondernemer/ondernemende manager)
  • IBMS (internationaal zakendoen leren)
  • IBL (vergelijkbaar met IBMS maar dan meer gericht op talen en cultuurverschillen)

Ik weet dat je in België woont maar in België hebben ze vast ook vergelijkbare (al dan niet dezelfde) opleidingen. Google eens zou ik zeggen

Hah kben ook van belgië ent 5de jaar :grin:
mr ik denk ni datje economie moet gevolgd hebben…
tzal natuurlijk wel een voordeel zijn… ik volg nu 4u economie in de week en we krijgen nu bedrijfsbeheer. Daar krijgen we op het einde een diploma van dus denk ni datje het nodig hebt xD (:

-

-

wel grappig xD
ik ga ook naar Khbo brugge oostende gaan nr toerisme, woon je ook in Brugge?
er staat datje in de eerste jaren economische basiskennis zal krijgen.

-

Ik kan je verder niet helpen, want ik zit in Nederland op school, dus ik ken al die termen niet. Maar ik weet ook pas sinds een halfjaar wat ik wil doen, en dit is m’n laatste jaar. Dus ik denk niet dat je je te druk moet maken over dat je het nog niet weet :wink:

Je zou toch wel zeker een economische achtergrondkennis moeten hebben, desnoods neem je bijlessen… lastige keuze, succes alsnog!

-

-

Ik kan je niet verder helpen, maar ik denk dat je even het beste naar die school zou kunnen bellen om hun de vraag voor te leggen. Of dat je even naar hun toe gaat voor een vrijblijvend gesprek, dan weet je iig meteen waar je aan toe bent! (: