studie voedingscoach, diëtiste lotgenoten

hoi iedereen. Na mavo 4 wil ik graag studie voedingscoach mbo niveau 4 doen, en daarna wil ik een hbo-opleiding als diëtiste doen.

Iedereen die hier iets mee te maken heeft mag reageren. Tips geven. Welke scholen zijn goed? Hoe is de studie? Dat soort dingen. Ook vind ik het leuk wat jullie voor studie doen :slightly_smiling_face: je mag hier ook alles over gezondheid en alles wat er mee te maken heeft plaatsen.

Waarom ga je na je vmbo niet nog twee jaar de havo volgen? Dan bespaar je weer twee jaar, omdat je dan gelijk kunt instromen bij voeding & diëtetiek.

Dat klopt. Maar ik wil graag eerst MBO doen omdat je dan meer praktijkervaring hebt. En ik ben na de 2e van havo naar mavo afgestroomd en ik heb nu ook scheikunde en bio en dat heb je beide nodig voor dietiste alleen ik vind het beide erg moeilijk dus daarom lijkt het me beter om na mbo hbo te doen :slightly_smiling_face: (maar ik twijfel nog wel een beetje hoor

Maar als je scheikunde en biologie erg moeilijk vindt, is het dan wel de studie voor je?

Met de hulp van mijn ouders en andere leerlingen lukt dat wel. En als ik veel voor bio en scheikunde doe lukt het me ook wel. En dit is de enige studie waarin ik geintresseerd ben haha

Dan zou ik echt havo gaan doen met bio en scheikunde. mbo-4 voedingscoach lijkt echt in niets op voeding&dietetiek namelijk.

Met havo heb je wel een beter basis met scheikunde/ biologie dan als je mbo gaat volgen. Maar op zich kun je zonder deze vakken gehad te hebben ook de studie volgen, alleen moet je er wat meer tijd aan besteden.