studie toerisme recreatie

Ik denk dat ik later over 4 jaar studie toerisme en recreatie wil doen, alleen ik weet niet welke beroepen je dan kan doen als je de studie klaar hebt. Weten jullie welke beroepen der zijn als je die studie hebt gedaan?

Manager van een bungalowpark of camping
Marketing manager in de reisbranche
Touroperator
Eigenaar of manager van een reisbureau
Reisbegeleider

4 jaar? Eerst maar eens je diploma halen :’) Je gaat nog minstens 3x van gedachten veranderen.

• Front-office medewerker (receptie) dit kan overal zijn: Campings, hotels, bungalowparken en overal waar er een receptie is dus bij bedrijven en ziekenhuizen.
  • Front-office manager
  • Verkoper reizen
  • Manager verkoper reizen
  • Werken bij touroperators
  • Reisleider
  • Animatie medewerker

Vergeet zakenreizen niet :wink:

@ TS

Ik heb zelf Toerisme gestudeerd. En het ligt er volledig aan welke richting en niveau je precies gaat doen. “Toerisme” is heel breed, er zijn meerdere richtingen.

• Basisopleiding recreatie en Frontoffice
  • Zelfstandig medewerker recreatie
  • Frontoffice medewerker
  • Verkoper reizen
  • Manager recreatie
  • Frontoffice manager
  • Manager verkoop reizen
  • Toerisme frontoffice/reizen
  • Luchtvaartdienstverlener
  • Internationaal Toeristisch Management

Uit die richtingen moet je kiezen. En dan kun je pas bepalen welke beroepen je er mee uit kunt beoefenen.

Ik studeer ook Toerisme en inderdaad war chanelchique zegt…
En tijdens je studie ga je ook nog stage lopen

MBO? Op het HBO is het namelijk anders

Dat is inderdaad MBO ja, haha!

Dat is inderdaad MBO ja, haha!

ik doe nu havo, dus ik ga denk ik hbo doen

Ik studeer op het HBO management toerisme namelijk ;p. Dit is een economische opleiding en werk je vooral achter de schermen, dus niet front office

Oh haha, wist niet dat je HBO wilde doen!
Maar daar weet ik niks van af…
Ben nu voornamelijk bezig met;'stages zoeken en het is allemaal zoveel :frowning_face: