Studie sociaal pedagogische hulpverlening

Hey ladies,

Ik zit te twijfelen om weer te gaan studeren. Als ik de stap neem, zou ik graag de studie sociaal pedagogische hulpverlening willen doen.

Nu loop ik tegen de volgende dingen aan: ten eerste werk ik momenteel als managementassistente en juridisch secretaresse. Heb op dit vakgebied 4 diploma’s op MBO 4 niveau.
Ik hoor heel veel enge verhalen over de overstap tussen MBO - HBO, dat het een extreem groot verschil is, heel erg moeilijk is en écht niet te vergelijken met het MBO.

Mijn vragen: wat is jullie mening over bovengenoemde kwestie? Is het echt zo’n verschil, en ervaar je het als erg moeilijk?
Wat is jullie studiebelasting in uren per week?
Hoe ziet de studie er verder uit?

Zaterdag ga ik naar een open dag waar ik ook wat info zal krijgen (mag ik hopen haha). Maar toch, ervaringen van mensen die de studie zelf doen en vooral de mensen die van MBO afkomen, vind ik belangrijk.

:bowing_man:

Daar hoef je je echt geen zorgen om te maken! Ik kom zelf van de havo en er zitten onwijs veel mensen bij mij in de klas die van het mbo afkomen (zelfs met een dierenopleiding). En voor hun leek de opleiding makkelijker te zijn, omdat zij al veel ervaring hadden met het studeren. Heel veel dingen kwamen hun bekend voor. Het is niet zozeer moeilijker, maar het vergt iets meer tijd dan het mbo. Als je nog vragen hebt, feel free to ask :slightly_smiling_face:

x

Ik kom van het MBO en doe nu een HBO studie zonder problemen. Vind het zelfs een stuk leuker en interessanter.

Ik heb ook MBO 3 en 4 gedaan. Doe nu ook SPH. Ik was ook bang dat ik het niet aan zou kunnen door de verhalen die je hoort over de overstap van MBO naar HBO, maar m’n eerste cijfers waren boven de 7. Heb m’n P in 1 jaar gehaald en ik doe nu het derde jaar.

Het derde jaar (fulltime stage 4 dagen per week 1 dag school) vind ik wel pittig, maar bikkelen en dan kom ik er wel :slightly_smiling_face: