studie problem..

hee meiden,

Ik zit nu in m’n 3de jaar van mbo verpleegkunde.
Ik heb al vanaf dat ik klein was altijd gezegd dat ik zuster in het ziekenhuis wilde worden, ik keek ook altijd alle ziekenhuisprogramma’s op tv en ben daarna de vmbo-tl me direct gaan inschrijven op de dichtstbijzijnde verpleegkunde opleiding in de buurt.
Helaas bleek dit na het eerste jaar al tegen te vallen, ik vond de theorie niet interessant en de stage niet leuk (in een verzorgingstehuis). Op dat moment dacht ik dat het later nog wel leuker zou worden.
In de tweede vond ik de theorie nog niet interessant maar omdat ik ook nog 2 jaar op de havo heb gezeten (en dat makkelijk aan zou kunnen) niet moeilijk. Ik kreeg een stage in de gehandicaptenzorg en die bleek leuker dan ik had verwacht (niet geweldig).
Vervolgens loop ik nu al 13 weken (van de 20) stage in de psychiatrie. Dit heeft mij altijd erg leuk geleken en het werken met de doelgroep vind ik ook erg leuk. Alleen loop ik er tegenaan dat ze meer van mij verwachten dan ik kan in de praktijk en waarschijnlijk mijn stage niet ga halen en 20 weken in moet halen.
Ik vind mn begeleiders niet aardig en word ook erg verlegen bij ze in de buurt.
Ik ben er achter gekomen dat ik de begeleidingskant en het werken met mensen van de opleiding heel erg leuk vind maar de zorg kant (het wassen enzo) echt verschrikkelijk vind en vooral de verpleegtechnische handelingen echt niet wil uitvoeren (daardoor is het ziekenhuis ook afgevallen).
Ik heb me een tijdje geleden verdiept in opleidingen en wil heel graag HBO pedagogiek gaan doen.
Helaas moet ik hiervoor een mbo opleiding hebben maar ik ben bang dat ik deze niet ga halen vanwege de stages en omdat ik nog een heel boek handelingen uit moet voeren wat ik totaal niet zie zitten en ook nog niks aan heb gedaan in al mn stage uren…
Ik heb hier ook nog niet met mijn ouders over gepraat omdat ik ze niet teleur wil stellen.
Iemand een suggestie voor een bbl opleiding mbo met kinderen?
Wil zo graag uiteindelijk hbo doen omdat ik weet dat ik dat aan kan maar aangezien ik nu al bijna 19 ben ben ik straks 26 voor ik klaar ben met mn opleidingen en dan zou ik al wel samen wil met mn vriend en aan kinderen willen beginnen…

alvast bedanktt xx

pedagogisch medewerker kinderopvang
Pedagogisch medewerker jeugdzorg.

Met beide opleidingen zou je ook nog vrijstellingen kunnen krijgen op het HBO.
Als je zeker weet dat je wil stoppen is HAVO dan geen idee? duurt maar 2 jaar en mbo opleiding is al snel 3 a 4 jaar.

ja ik denk dat ik de havo nu niet meer haal , ben al 3 jaar uit die vakken van de middelbare school …
daarnaast wil ik heel graag een werk leer opleiding doen zodat ik tenminste nog een beetje geld kan sparen , maar kan deze vaak net weer niet vinden bij deze opleidingen
het liefste zou ik ook gelijk in februari dan weer gaan beginnen maar dat gaat denk ook niet lukken
zie in de pedagogische mbo opleidingen ook niet heel erg veel uitdaging ten aanzien wat ik nu allemaal al heb gehad bij deze opleiding maar ik moet toch wat zegmaar

hbo pedagogiek kan je helaas ook weer net niet deeltijd doen :confused: