studie MIC?

Heee, ik wil volgend jaar de studie media, informatie & communicatie gaan volgen op het saxion. Maar ik kan nergens echt informatie vinden over deze studie… zoals wat voor werk je later kunt doen… Weet iemand misschien meer over deze studie?

Volgens deze site kun je dit doen als werk:
‘‘Als je klaar bent, kun je in veel dynamische functies terecht. Je zet bijvoorbeeld een nieuw tv-programma in de markt of je werkt aan de promotie van een musical. Misschien organiseer je een evenement of word je verantwoordelijk voor de communicatie van een grote multinational. Je werkt bij een mediabureau, omroep, evenementenbureau, uitgeverij, productiebedrijf of op de interne marketingafdeling van een groot bedrijf.’’

Hoi Lizzke.
Ik studeer nu MIC maar dan aan de Hogeschool van Amsterdam. Ik zit nog in het propedeuse jaar (eerste jaar) en nu heb ik nog alle vakken. Volgend jaar moet ik een richting gaan kiezen. Je hebt verschillende richtingen, maar de hoofdlijnen zijn toch echt wel marketing en meer naar de kant van het schrijven en tijdschriften. Kies je voor Redactie en Mediaproductie dan kom je echt in de tijdschriften wereld of bij te televisie; een stage hier bij Girlscene past dan ook in het plaatje. Nieuws en Media is ook een profiel, maar dat is echt journalistiek. De andere profielen gaan meer over Marketing en de Reclame wereld en daar heb ik me niet zo inverdiept. Hopelijk heb ik je een beetje wijzer gemaakt & anders hoor ik het wel.