Studie kunstacademie, wiskunde handig?

Ik kan kiezen om wiskunde in mijn vakkenpakket (CM) te nemen, zal ik dat wel doen? Want eigenlijk hoor ik geen examen in wiskunde te doen, en wordt het dus een extra vak.

Ik ben goed in wiskunde en ik kan het misschien gebruiken voor mijn studie interieurarchitectuur die ik heel graag wil doen (http://www.hku.nl/web/Stu…/InteriorArchitecture.htm). Zoals je op de pagina kan lezen krijg je in de studie ook te maken met technische vakken, is de kans groter dat ik word aangenomen als ik wiskunde in mijn pakket heb?

Wiskunde is altijd handig.
Als je naar de kunstacedemie wilt, wordt je volgensmij beoordeeld op je portfolio [?]
Ik zou het erbij nemen, je bent er goed in en het heeft veel toegevoegde waarde. Mocht je over een of twee jaar wat anders willen of niet aangenomen worden, dan heb je meer keus dan zonder wiskunde.

Pff geen idee.
Kunnen meten en ruimtelijk inzicht is wel handig, maar om er perse examen examen te doen…? Je zegt zelf dat je er al goed bent.
Kun je niet even mailen naar iemand daar? Die kunnen je veel beter helpen dan wij.

Wiskunde zou ik voor de zekerheid wel doen ja :slightly_smiling_face:

Mocht je niet worden toegelaten, moet je wat anders doen.
Veel studies eisen toch wel dat je wiskunde hebt gehad.
Dus: doen.

Ik zou Wiskunde er sowieso bij nemen, maar dat heeft verder niks met de kunstacademie te maken, het is gewoon handig.
Ik heb zelf toelating gedaan op de kunstacademie, en ze kijken echt niet naar je vakken hoor, dus wat dat betreft is het geen probleem! Je moet wel invullen welk profiel je hebt gedaan, maar het zal hun wat boeien dat je geen Wiskunde hebt gehad… Het kan misschien wel handig zijn voor interieurarchitectuur, maar dat denk ik eigenlijk ook niet, want dat is niet de Wiskunde die je op school krijgt. Het is sowieso geen Wiskunde.
Nouja, hoop dat je daar iets aan hebt XD

is het nodig?

tis wel handig. & als het een extra vak is en je faalt erin kan je het alsnog ditchen. dus doen!