Studie kiezen

Hey, ik moet binnenkort een studiekeuze gaan maken, ik heb al een lijstje met 3 studies alleen ik kan niet kiezen :sweat_smile:

De studies (WO):
-Rechtsgeleerdheid
-Europese studies
-Bestuurs & organisatiewetenschappen

Ik vind ze alle 3 heel leuk, maar kan gewoon echt geen keuze maken. Zou iemand die een van deze studies doet er wat over kunnen vertellen? Als je geen van deze studies doet mag je natuurlijk ook vertellen welke je het leukste lijkt😊

Xxx

Ik zou als ik jou was ook naar meeloopdagen gaan en je verdiepen in de universiteiten. Je hebt nu nog best veel tijd, dus je kan beter ook actief op universiteiten gaan kijken en daar ook weer met studenten praten. Je moet de keuze uiteindelijk zelf maken. Dat iemand anders bijvoorbeeld rechten superleuk vindt, wil niet zeggen dat het voor jou ook geschikt is.

Ga inderdaad meeloopdagen bezoeken, dan zie je vanzelf wat je écht leuk vind! Daarnaast kan je kijken welke van deze studies de beste baanperspectieven heeft en wat je er precies mee kan worden.

Ik heb dat allemaal al gedaan, weet zeker dat ik alle 3 de studies leuk vind, alleen kan nog steeds niet kiezen zegmaar xD

Als je ze alle 3 echt even leuk vindt, dan zou ik kiezen voor de studie met de meeste baankans

Baankans wil ook niet veel zeggen. Wat nu veel baankans heeft kan over 3/6 jaar geen baankans meer hebben en andersom. Met al deze studies heb je wel kans op een baan. Misschien is het goed voor jou om een moodboard te gaan maken met hoe jij je toekomst graag zou willen en dan de studie te kiezen die daar het meest bij aansluit van deze drie.

Mij persoonlijk lijkt bestuur en organisatiewetenschappen en europese studies het leukste. Recht ben je echt alleen maar met rechtvakken bezig en vaak is recht ook een onderdeel van veel andere studies.

Ik doe zelf B&O dus je mag me een note sturen als je meer info wilt weten :slightly_smiling_face:

Ga vooral veel open dagen en meeloopdagen bezoeken, het liefst ook van meerdere universiteiten als je twijfelt over een bepaalde plek/stad! Als ik het zo zie en hoor, biedt European Studies op dit moment wel een goed perspectief; vooral omdat je breed opgeleid wordt, Engels de voertaal is en de wereld steeds verder globaliseert. Maar inderdaad, de baankans/het perspectief kan over 4 jaar weer heel anders zijn. Kies de studie waar jij het beste gevoel bij hebt.