Studie -> kapster

Hello,

Ik studeer namelijk voor kapster. Zijn er hier die er ook voor studeren?

Want ik had namelijk een vraag:

Als je nu wil ontkleuren maar die persoon heeft (haarkleur) 5 en ze wil dan naar een 8 of 8.44 gaan, hoe doe ik dit dan?
(De juf heeft het namelijk nog niet uitgelegd en in m’n map is het namelijk chinees! Maar moesten er al een taak over maken.)

Alvast bedankt :’)
NoNames

Als het een beetje te moeilijk is uitgelegd kan ik het nog wel eens wat makelijker uitleggen.

ik zou het helemaal blonderen met 3%… minst schadelijk voor het haar en daarna kun je er nog altijd een spoeling over doen zo dat het de kleur is died jullie willen

Okay zo hebben we het niet geleerd :’) mischien moet ik een voorbeeld geven.

Een persoon die 3.04 is en ze wenst een 6 dan zouden we er een 6.0 moeten opzetten. Wat ik niet begrijp is hoe kom ik aan die 6.0?

Volg je voor kapster :’)?

up voor jou.
ik die wel een opleiding, ofja, die is stopgezet dus moet een nieuwe zoeken,
maar zo ver was ik niet gekomen.

Ja dit is nogal heel moeilijk :’)

Up!

ik doe ook de opleiding ja

als een klant van nature een 3.0 is en ze wil een 6.0, zet je er een 6.0 op

is je klant geverft 3.0 en ze wil een 6.0 dan moet je het eerst lichter maken
want met verf op verf kun je niet lichter gaan
dan zou je het eerst moeten blonderen of blondeer wassing
ik ben zelf met een blondeer wassen van een 3 naar een 6 gegaan het kan wel

maar je kan het alleen lichter krijgen met verf als het niet is geverft
snap je het een beetje :stuck_out_tongue:

Nou ja in m’n map staat dat het voor ontkleuring of lokken is…
Maar dan staat er een rode weerschijn evolueert naar het oranje en vervolgens naar geel.

Ik begrijp dat je een kleur niet kan verlichten met een andere kleur maar ze is al gekleurd dus moet het lichter maken (ontkleuren in belgisch.)

+ Dan moet je toch met de ster van oswald werken toch? Om te neutraliseren als ze die kleur niet wenst na het lichter maken.