Studeren..uhhhuhh???

[b]Heeii meiden, ik wil even jullie advies,dus hier mijn vraag…

ik zit nu in 4-mavo en weet al vrijwel zeker wat ik hierna wil gaan doen, ik wil heel graag studeren in amerika, maar ben er voor dit jaar te laat bij, dus ik dacht…dan ga ik eerst een 4jarige mbo opleiding doen, en daarna ga ik naar de ny Filmacademy[ ik hou enorm van acteren en wil heel graag naar die academy, die schijnt het beste te zijn, waar je dus het verst mee komt…nou benik als ik het bovenstaande ga uitvoeren als ik naar ny ga 20 jaar, dus hierbij mijn vraag…doen of niet doen? en ook graag jouw mening enzoo

alvast tnxx

xoxo[/b]

Lijkt mij dat je nu te jong bent om te gaan… Dus een vooropleiding met een diploma is een goed idee toch? Kun je gelijk ervaring op doen en alles…

Volgens mij is het wel erg prijzig? Maar als je het kan betalen zou ik het doen! Lijkt mij echt tof om in Amerika te studeren :grinning:. En als het in Amerika niet lukt. Heb je je andere opleiding nog :’).

Ja het is beter om al ervaring / een diploma te hebben. Mocht het niet lukken dan kun je altijd terugvallen op je MBO diploma!

Volgens mij mag dat niet meer als je zo oud bent. Er was een of andere regel voor maar weet het niet meer sorry.

Volgens mij is het sowieso super moeilijk om bij een filmacademie aangenomen te worden.

Misschien moet je eerst maar wat informatie gaan zoeken op internet. Ik kan je al verzekeren dat je bij de new york filmacademy écht niet zomaar aangenomen wordt. De toelatingseisen zijn erg hoog & het is bovendien heel duur. Misschien moet je het maar even nazoeken.

Ik zou zeggen, ga nu studeren en dan over 4 jaar beslissen.

Zo’n soort ‘droom’ had ik ook gepland. Ik had ook het idee om na mijn VMBO een MBO3 opleiding te doen en daarna nog 1 jaar een vervolgopleiding MBO4. Daarna zou ik dan de toneelacademie doen. Ik heb langer gedaan over mijn MBO3 opleiding. Toen ben ik gaan werken, de vervolgopleiding zag mij niet zitten. Tussendoor heb ik veel audities gedaan voor HBO theater/musicalscholen, maar het is niets geworden. En dan kan je hartstikke goed zijn, 10 jaar ervaring met acteren(net als ik) en iedereen vertelt dat je goed kan acteren. Dan is het echt een domper als je niet door bent tijdens zo’n auditie. Je moet trouwens een kijken wat zo’n opleiding kost! Dan schrik je je dood! 6.000 euro per jaar, zo’n opleiding duurt 4 jaar. Tergenwoordig doe ik de PABO en het bevalt me goed. Tussendoor doe ik nog audities en acteercursussen maar mijn ‘droom’ om ooit een theateropleiding te volgen heb ik moeten laten varen. 23 Jaar is namelijk de maximale leeftijd voor vrouwen… en sinds ik al 21 ben en het me tot nu toe al niet is gelukt om maar door 1 auditie heen te komen…

Weet je trouwens dat de filmacademie in New York heel streng is met het aannemen van studenten?.. daar staat die opleiding bekend om! Ik zeg; begin maar eerst met je MBO-opleiding, en kijk in het laatste jaar daarvan maar verder. Het leven loopt niet altijd zoals je wilt.

eh, als ik jou was, zou ik er in ieder geval voor zorgen dat je een backup plan hebt

Een schooljaar in Amerika kost zo rond de 8000 euro. Ik zou inderdaad een back-up plan nemen. Maar als je je diploma hebt, dan ben je niet meer leerplichtig dus kun je ook een jaar ertussenuit, werken misschien.

Omg ik wil ook in amerika gaan studeren maar ik heb geen idee hoe je dat moet regelen.

Ik denk toch wel dat ik opeens blij moet zijn met mijn ouders xd
die hebben een jaar high school canada voor me betaald
en mijn vriend komt vanuit canada een jaar hier wonen gaan ze
ook voor betalen xd

oke dat was even heel erg offtopic xd