Studeren strenge ouders

Hey ik heb even jullie mening nodig,

Ik ben nu 18 en rond mijn studie onderwijsassistent af! Dus heb volgend jaar een diploma (hopelijk) :slight_smile: wil heel graag verder studeren aan het hbo maar een hele andere opleiding wat dus echt mijn droom is om te volgen. Forensisch. Dat kan alleen op hbo gevolgd worden vandaar dat ik het niet kon doen eerst. Nou is dat in Amsterdam en niet in Limburg waar ik vandaan kom. Volgend jaar op kamers gaan zou kunnen ik ben dan 19 en oud genoeg vind ik. Alleen mijn ouders zijn heel heel erg streng. Ik mag eigenlijk niks. Ze zouden me ook niet laten studeren in Amsterdam. Zelfs als ik zeg dat ik het graag wil worden ze nog bozer?er was niks in de buurt qua dezelfde opleiding en ik wil niet afhankelijk van hun zijn om iets te toen wat hun leuk vinden maar wat ik niet super graag wil! Heb me stiekem ingeschreven voor de selectie toets zodat ik wel kan zien of ik Ć¼berhaupt aan ben genomen.
Wat denken jullie? Wat kan ik doen om hun te bewijzen dat ik het mag/kan?

Hoor graag van jullie!

Lastig! Maar je bent 18, dus het is even de vraag hoe afhankelijk je bent en wil zijn van je ouders. Als je wil gaan studeren en echt al zelfstandig bent in Amsterdam dan moet je er gewoon voor gaan.

Je bent volwassen als je 18 bent. Als je iets heel graag wilt doen, dan ook doen. Niet vragen, maar mededelen. Het is jouw verantwoordelijkheid om je goed te verdiepen of deze opleiding bij je past.

je ouders zouden trots moeten zijn dat je zo gemotiveerd bent om een studie te volgen