Hallo hallo lieve dames van Girlscene,
Jullie hebben me al met veel problemen geholpen, dit gebeurde echter doordat ik een probleem googelde en jullie daar allemaal antwoorden op hadden. Dus bedankt daarvoor.
Maar nu ben ik ten einde raad, vandaar dat ik een account en dit topic heb aangemaakt. (sorry als ik iets fout doe, ik heb de regels goed doorgelezen en al veel ‘help studeren’ topics bekeken, maar kom er nog steeds niet uit)
Het zit namelijk zo; Ik ben vorig jaar begonnen met de opleiding Toegepaste Psychologie, ik vond dit op zich een leuke studie, ik vond het alleen jammer dat er weinig ruimte was voor creativiteit en ik was voor mijn gevoel ook nog niet helemaal klaar om te gaan studeren. Vandaar ben ik na een half jaar gestopt, voor een half oriëntatie jaartje waar ik heel veel in zou gaan werken en sparen (niet gebeurd) maar het idee was mooi.
Nu denk ik al éen jaar aan de opleiding CMD (communicatie en multimediadesign). Ik twijfel ontzettend om de volgende redenen:
- Wat als ik nog een keer de verkeerde keuze maak
- Wat als de stad (niet echt een studentenstad) hartstikke tegenvalt (woon er al mijn hele leven maar alsnog)
- Ik heb het gevoel dat er meer leuke creatieve studies zijn
- Ik wil eigenlijk ook wel journalistiek doen maar ik ben totaal niet stressbestendig en dat moet je daar wel echt zijn.
Waarom ik wel graag wil gaan studeren: - Het lijkt me wel een hele leuke studie, ik heb er veel goede verhalen over gehoord (ook van jullie, bedankt!!)
- Ik heb al veel goede vrienden in mijn stad, en kan desnoods ergens in de buurt (studentenstad) gaan wonen
- Ik wil heel graag beginnen met studeren, want als ik nu weer een tussenjaar neem gaat er niks veranderen
- Ik wil heel graag het huis uit (niks naars, gewoon er aan toe)
- Ik wil gewoon erg graag weer met iets bezig zijn, want nu doe ik vrij weinig.
Ik heb alles dus al goed op een rijtje staan, het is dan ook meer een soort van ‘wat zou jij doen’ of als je al een ervaren studiestresskip bent en advies hebt, alles is welkom!
Ik hoop dat jullie me een beetje kunnen helpen, iedereen in mijn kring zegt wat anders en dat is ontzettend vervelend. Nu ga ik jullie absoluut niet vervelend vinden, ik wil gewoon graag wat frisse blikken van wat wild vreemden.
Alvast heel erg bedankt!