Studeren met een beperking

Hoi meiden,

Zijn er hier meiden die studeren en daarnaast een (lichamelijke) handicap hebben? Ik ben zelf slechtziend en merk dat het lezen me superveel energie kost. Desondanks wil ik wel kijken naar mogelijkheden om in het buitenland te studeren (het liefst Amerika) en ik vroeg me af of iemand hier ervaring mee heeft?

Ik zelf niet. Ik ken wel verschillende mensen die studeren met een lichamelijke beperking. Over het algemeen is de grootste aanpassing die ze krijgen dat ze een (of meerdere) jaar langer over hun studie mogen doen en vakken mogen opschuiven.
Ik ken ook iemand die blind is, en hij heeft wel hulp bij hoorcolleges ed. en hij mag ook langer over zijn studie doen.

Wel gaaf dat je je niet laat tegenhouden hierdoor en dat je toch naar het buienland wil :grinning:

Ik heb vorig jaar in het buitenland een Nederlands meisje ontmoet die spasme had in haar benen en gewoon in 4 jaar haar studie had afgerond en een fulltime baan had. Het is misschien wat lastiger en het kost meer energie en moeite, maar het is zeker niet onmogelijk!